Stora hästdagen på Åby

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare grodan boll
  • Startdatum Startdatum
Sv: Stora hästdagen på Åby

Jag har tänkt åka dit ska bara försöka hitta någon som vill åka med e inte så kul o åka ensam...
Men hittar jag ingen tror jag att jag åker ändå vill se UPL Live!

Jag ska visa min lilla 2 åring och sen är jag nyfiken på flera av hingstarna. Alltid kul att se dom live. Är lite sugen på att betäcka med några av dom och då är det inte fel att ha sett dom.

Själv klart :D bor ju inte så långt därifrån ;) kan kanske hämta upp någon/några på vägen om jag inte har full bil vill säga PMa ;)

Är det någon som vet om 2 åringarna brukar visas i sulky/sulkett eller i speedcar???

Det är olika beror nog lite på vad hästen är van vid..
Vad är det för häst du ska visa?

Min lilla 2 åring e: Civil Action ue: Pearsall Hanover. Tror inte det går att sälja henne men om inte annat så är det nyttig miljöträning. Hemmabanan är stängd för all träning nu för det är vinter.:crazy:. Så det är dåligt med träningsmöjligheter. Får jag henne såld är jag dock inte lessen.

Min lilla 2 åring e: Civil Action ue: Pearsall Hanover. Tror inte det går att sälja henne men om inte annat så är det nyttig miljöträning. Hemmabanan är stängd för all träning nu för det är vinter.:crazy:. Så det är dåligt med träningsmöjligheter. Får jag henne såld är jag dock inte lessen.

Jag kan ju vara intresserad:angel: jag gillar ju Civil Action skarpt ;)

Då får du passa på att kolla in henne:). Egentligen vill jag behålla henne men måste nog sälja då jag har blivit långtidssjukskriven :crazy: och har två föl på väg oxå.
Kör väl i sulky då det är smidigast att ta med. Har ingen sulkett och min träningsvagn är så tung och klumpig. Hon har tränat med sulky några ggr och det har gått bra. Vill ju ha lite koll på läget så man inte är den enda med sulky eller så.

Dom jag har premieloppat ja. Inte första gångerna på bana men när dom börjar få lite rutin så gör jag det. Har aldrig haft något problem:confused:. Kör alltid med slaggjord och automatkäk på banan. Denna häst har gått ca 10-12 ggr på bana och har då använt först speedcar och sen lånade jag en sulkett. Nu har hon gått ett par ggr med sulkyn. Inga problem alls.
Jag har inte möjlighet att släpa med mig 2 vagnar till banan och då jag bara är liten amatör så är vagnsparken begränsad till sulky, speedcar och rockard.

Nu behöver inte Lines förfasa ;)sig mer. Har fått låna en sulkett istället.

Är det?Så här tidigt?
Förvånad,jag ser ingen med ett normalt tänkande göra det här.

Det beror på hur mycket och hur länge man kört dem samt hur pass snälla de är och hur många gånger man haft dem på banan och i sulky tidigare osv osv.

Jag tycker det är bra att köra mycket i sulky med de små fram för allt när man är på banan med dem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter På lördag, 10 augusti, är det dags för årets andra övervakningsstall med övernattning då hästarna som ska starta i Åby World Grand Prix...
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Gunnar
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka som tagit sig till premiärfinalen av Stora Enso Cup dit unga dressyrryttare kvalat under året. Finalen går den...
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023