stora gallor ovanför knäna

X

xHannax

min 6åriga halvblodsvalack har stora konstinga gallor på båda framknäna finns det någon har som har liknande problem eller är erfaren av detta?? tack hanna

Åk och kolla upp det!!!

Min häst fick små små gallor båda kotor fram, men haltade inte och var inte varm. Hon hade dubbelsidig kotledsinflammation!!
GAllorna kan vara ett tecken på att hästen har en infl. i leden eller har överbelastat.
I bästa fall är det ju inget men jag skulle kolla upp det...lycka till!

jag har kollat upp det och vet va något ben i käna såm ligger och skaver på någon sena,, men det va inget farligt och även om han skulle bli halt så skulle det gå att göra en titthåls operation..
*tack*

Min ponny har gallor på båda fram, mjuka. Hon röntgades på kotorna fram inte pga gallorna utan pga att jag ville det och det var inget fel på dem. Det borde väl ha sagt om hon hade kotledsinflammation?

Jag har också en 6 årig halvblodsvalack med galla på framknäet. Dock bara på det ena.
Har varit in på klinik av andra orsaker och passat på att fråga om gallan, men det har inte varit något att bry sig om. Mer än att det är rätt fult förstås :p
Han har haft gallan i nästan 1,5 år nu, men aldrig haft några problem av den :)

Om det är på framsidan av knät kan det vara en inflammation i slemsäcken som sitter där. Inget farligt enligt min vet så länge de inte är halta. Är de halta bör det kollas upp ordentligt på klinik.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Kropp & Själ Ja, mina knän mår inte alls bra sedan lilla dottern kom. Jag antar att de är en kombination av allt bärande på henne, bärande på extra...
Svar
12
· Visningar
1 572
Senast: escodobe
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 573
Senast: Ajda
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 142

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar