Stora fölisar!

lille skutt

Trådstartare
Ja nu vill jag veta hur högt allas fölisar har kommit!
Idag när jag var på fölvisning så insåg jag att min lillskit inte är så liten :smirk:
Han var nog störst av de som var där under tiden som vi var där, är runt 135ck i mkh. och är just nu mkt. högre bak :crazy:
Vart ska det slut månne? Han är ju bara 4 1/2 mån
Ta gärna med en bild!!
TJpflmnstring004.jpg

Sv: Stora fölisar!

Ett gott riktmärke brukar vara att jämföra hur högt hasen sitter på fölet jämfört med på mamman. På bilden ser det ut som om din blir större än mamman. ;)

När jag var på fölvisningen, så mätte man min fölis, som då var 117 cm vid 3 månader

ras?

Mitt föl sa dom att hon kunde vart ett par cm större på fölvisning och då var hon 122 vid 3 månade och 1vecka..

Mitt föl är en Connemara (mamman 141cm och pappa 146cm)

Mitt föl är ett sv. hbl. född 27/4 mamman är ca 167cm så då blir han väl närmare 170 som så många har sagt :crazy:

Min är en ridponny mäter nu 4,5 månader 135!

Vår halvblodshingst är 6 månader prick och mäter 137 cm fram och 141 bak.

hämtade hem mina idag...
såhär stor var hon för en månad sen
JOKMLOJMJOFOO.jpg

..och såhär stor är hon idag ( blev tyvärr taget i motljus)

JOROIOMRPMLOO.jpg

såhär vacker är hon :love:

JOROIOEQFMINQ.jpg

Mamman ligger på ca 158

Jag mätte min i fredags. Han blir 4 mån i morgon.
Mankhöjd 133 cm, bak 138 cm
Rejält överbygd bak.
Här är han förra söndagen på fölpremieringen.

kaleo-visning.jpg

Lite tunn, men har ju stått i boxvila 3 veckor pga av skada. Även därför han är rakad på halsen.

Senast ändrad av en moderator:

Oj då....det har tydligen gått bra med sårskadan :love: ...ser ju jättefin ut fast han har väl tappat lite hull...men det är ju inte konstigt med den starten han hade.....kul att du kunde visa iallafall....har du nån bild på hur han ser ut idag i bringan

var inne på din hemsida o såg.....fölisar har ótroligt läkkött måste jag säga...helt otroligt...

Ja, helt otroligt läk-kött. :)
Både jag och vetr. är fascinerade över hur fort och bra det gått.
Nu är det bara ett litet sår med sårskorpa kvar. "Djupet" har läkt ihop. Jag kunde ju köra in mer än halva handen mellan två muskelbukar i en djup ficka, rakt in i bogen.
Jag tog nya bilder igår och uppdaterar hemsidan inom en timme.
Jätteskönt att det gått så bra. Det trodde absolut inte jag när jag hittade honom i hagen den dagen.

Så fin han har blitt på alle måter. Utrolig at det såret har grodd så mye på så kort tid. Lille, tapre føllet!

Det finns statistik som säger att vid 6 månader har fölet uppnått 83 procent av sin blivande mankhöjd som vuxen, vid 12 månader 91 procent och vid 18 månader 95 procent av sin blivande mankhöjd. Det är bara att räkna (om fölet blivit sex månader förstås)!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 301
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 396
Senast: Anna-Bella
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 415
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Svamp?