Stora blodmasken!

S

seejii

Nu har jag varit borta i drygt en vecka, och ska tillbaka med min häst i slutet på veckan. Vi är på "träningsläger"...
Men så sa stallägaren att det konstaterats stora blodmasken på min boxgranne, samt att just denne har gått i min hage under tiden jag är borta. Vad ska jag nu göra. Jag vill INTE ställa min häst i den hagen nu när vi kommer tillbaka. Tänker jag rätt eller oroar jag mig i onödan?

Sv: Stora blodmasken!

Se till att mocka hagen! När avmaskades hästen senast?

Du tänker rätt, stora blodmasken är definitivt inte att leka med.

Tack för era svar! Hagen ska givetvis mockas ur!
Jag är inte så orolig längre, talade med stallägaren igen och det är inte odlat på stora/lilla, så det är alltså INTE dokumenterat att det är stora... Man ska odla vidare och kläcka äggen för en artbestämning, tills dess ska jag chilla lite med min panik inför hemkomsten....
Men tack för snabb respons, buke är fantastiskt! Yäyä :banana:
/cj

Oj jösses. Hur kan man få sån panik och börja säga att det är stora när de inte fått svar på odlingen än... Berätta gärna hur odligen gav svar. Jag har inte hört så många som haft problem med stora.

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
781
Senast: Lucifer
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 016
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
850
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 790
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar