Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har under 10 månader gått ner 34 kg i vikt. Självförtroendet har blivit mycket bättre. Märks bl.a på att antalet selfies ökat i fb flöden, jag är gladare, mer framåt, känner mig attraktivare o snyggare. Klart att många stl mindre o ny garderob också gör att de känns roligt. Livet borde väl vara på topp?!
Lyckligt gift med väldens snällaste, händigaste make som gör allt för mig o familjen. MEN! Nu är det som att jag på något sätt gillar bekräftelsen o uppmärksamheten jag får/fått av ANDRA män.
Nu kloka buke! Någon mer som vatit med om detta att viktnedgång o uppmärksamhet gör att de är som att dra ur bottenpluggen o all logik försvinner som att man får en identitetskris på något vis.
Ska man sitta lugnt ner i båten och låta allt landa i sig själv?!
Känns smickrande på ett vis, men konstigt på ett annat vis. Man har ju inte haft samma uppmärksamhet av andra män innan viktnedgången (varit överviktig några år efter 3 barn). Till o med min egen make kan under en helg kommentera flera ggr hur snygg o sexig man är. (Han veckopendlar på jobb).
Någon mer som varit med om detta?! Hur har ni hanterat detta? Hoppas ni förstår vad jag menar.
Usch vilket beteende, bli som en fjortis bara pga viktnedgång!
Tycker fruktansvärt synd om din man, skilj dig så att han kan få någon annan som uppskattar honom och är honom trogen - PÅ ALLA VIS!
Livscoachen returnsUsch vilket beteende, bli som en fjortis bara pga viktnedgång!
Tycker fruktansvärt synd om din man, skilj dig så att han kan få någon annan som uppskattar honom och är honom trogen - PÅ ALLA VIS!
Är du verkligen sådär kategoriskt dömande och inskränkt som du framstår i såna här trådar?Usch vilket beteende, bli som en fjortis bara pga viktnedgång!
Skriver du så för att du vill provocera folk eller är du alltid såhär dömande?Usch vilket beteende, bli som en fjortis bara pga viktnedgång!
Varför testar du inte med att bygga upp hettan, eller har du och fått noll repons? Skicka lite vågade sms till honom under dagen, nån bild ibland, en glimt av lite nya underkläder? Skriv vad du skulle vilja att han gör och att vad du vill göra när ni är ensamma, fantisera, var lite fräck och oväntad. Maila olika senarier, få honom att längta lite extra och gör något nytt.Det är väl de jag saknar, pirret.
Maken veckopendlar, jobbar mycket. Är trött när han kommer hem på veckosluten. Vi har varit jättedåliga på att göra något på tu man hand. Ändå har vi blivit bättre med att åka ut o äta på restaurang och ta små korta dagsturer. Men vi skulle behövt ta mer weekends tillsammans.
Maken är ingen smsare/brevskrivare eller så. Så att "bygga upp hettan" under veckan då han är borta går liksom inte?! Visst kan jag längta mig fördärvad efter honom, ha höga förväntningar o så. Men när han kommer hem på helgen "dör" han i sängen. Jag förstår att han är trött, men det blir liksom platt fall på något vis.
Vi fungerar ypperligt gällande allt praktiskt, men känslomässigt känns det som att "det" fattas.
Dröjde länge innan denna "såga vid fotknölarna kommentar kom" men så kom den iaf till slut!Usch vilket beteende, bli som en fjortis bara pga viktnedgång!
Jag har försökt med detta. Någon enstaks gång för länge sedan fick jag tillbaka lite respons. Men han går tyvärr inte igång på detta.Varför testar du inte med att bygga upp hettan, eller har du och fått noll repons? Skicka lite vågade sms till honom under dagen, nån bild ibland, en glimt av lite nya underkläder? Skriv vad du skulle vilja att han gör och att vad du vill göra när ni är ensamma, fantisera, var lite fräck och oväntad. Maila olika senarier, få honom att längta lite extra och gör något nytt.
Vad modig du var (om man nu får/kan uttrycka sig så).Jag känner igen mig från det du skriver om relationen. Trygghet, vänskap och en väl fungerande vardag. En fin yta med god ekonomi, fint hus osv men utan det där pirret och passionen.
Jag funderade ett tag på hur livet var och hur jag vill att det ska vara och om jag skulle vilja fortsätta leva så.
Jag valde att skiljas, sälja huset och starta ett nytt liv på egen hand. Det har gått drygt ett år nu och jag är så glad att jag tog det beslutet och inte fastnade i den trygga, enkla men tråkiga vardagen.
Tack snälla du.@norrsol
Känner igen mig ganska mycket i det som du och @ztsu skriver, och min första känsla av din trådstart var just att kanske det är något annat än viktnedgång och identitetskris som ligger bakom också.
Så här i efterhand ser jag att min egen viktnedgång antagligen var en del av en omedveten frigörelseprocess (om det var hönan eller ägget vet jag dock inte). Egoboosten jag fick av känslan av att lyckas med något, blandat med uppmärksamheten jag fick blev lite av en ögonöppnare för mig.
Jag fick lite av en inre raslöshet, ville ha mer, göra mer och uppleva saker.
Sambon och jag hade inget dåligt liv, men likt er var vi kanske mer vänner än ett par.
När jag gick framåt tycktes sambon stå still, och t.o.m. gå bakåt ibland.
Ska inte snöga in mig för mycket nu, men det hela blev lite av en soppa med diverse inre och yttre faktorer.
Vi gjorde slut, och jag ångrar inte uppbrottet, även om jag kanske skulle ha hanterat vissa saker annorlunda så här nu med facit i hand. Jag skulle antagligen skulle ha mått bra av en objektiv person att bolla det hela med också.
Vad vill jag säga med mitt svammel? Tja, kanske det att du är inte ensam. Ta det lite lugnt och försök att tänka ut vad det är Du vill. Prata med någon utomstående. Är förhållandet värt att rädda, och vad krävs i såna fall för att få det bra igen. Vi finns här om du vill bolla tankarna. Kram
Nu kommer jag att tänka på för många år sedan när jag bantade ner mig 10 kilo, köpte nya kläder, bytte efternamn osv. Jag förändrade alltså en massa saker. Och när jag gjort det, brakade jag i väggen på jobbet. Fattade först att det var den förändringen jag hade behövt göra, jag hade behövt byta jobb, inte göra en massa yttre förändringar.
Det kanske är något liknande för dig, @norrsol? Alltså att förändringen du behöver göra är i förhållandet, inte med t ex din egen vikt. (Vilket dock inte innebär att det var fel att gå ner, med så mycket övervikt är det naturligtvis jättebra).
Dröjde länge innan denna "såga vid fotknölarna kommentar kom" men så kom den iaf till slut!
Ja, du kanske har rätt?!! Kanske jag är en fjortis då. Hoppas du aldrig själv kommer i en livskris, där ditt äktenskap/förhållande sviktar!