Sv: Stor vargflock dödade 30 hästar
kl
Med dagens teknik så borde denna "enorma" flock finnas både på bild och film..
Men nä. Hur man än rotar på nätet så finns det inga bevis att en flock på 400 vargar går omkring och tuggar i sig hästar.
Blir lite grann som vi säger hemma:
Alla pratar om Gud men ingen har sett honom
Sedan tycker jag ändå att det är märkligt med den traditionella varghatet i landet här.
Italien, som har mångdubbelt fler vargar, som tuggar får, är inte alls så här "hysteriska"
Antingen har dom en bättre organisation, vilket jag betvivlar starkt på, eller annars har dom helt enkelt accepterat detta rovdjur och dess "svinn".
Dom har ju i och för sig herdar och herdarhundar som bevakar flocken.
Hundarna i sin tur är ju uppfödda med får och väl kamuflerade och dess enda uppgift är att hålla vargar borta..
Men jag skall inte försvara dom ändå därför att jag minns deras avsky för räv i norra Italien då jag bodde där.
Märkligt fenomen..
Vi har haft varg mycket nära huset och den har även varit igenom lösdriftarna där föl går med ledarhäst.
Men inget har då hänt.
Däremot skulle det vara väldigt trevligt om alla vargjägare kunde uppbringa samma förtjusning till vildsvin och ta och offra en 5dels tid på att skjuta av grisarna i stället.
Nu tar ju i och för sig inte grisar varken älg, rådjur eller ren så därför är grisen totalt ointressant som hot mot lådan hemma vid namn Elektrolux...
Men för att återgå till siffran 400.
Här sållar i alla fall jag, grovt i dylik info som inte ens kan bevisas.
Upp med helikopter och fram med nattkameran! Då lär vi väl få se 400 prickar i en hög? Eller hur?
AM