Stor sorg efter stallbrand

(NK)
En privatägd stallbyggnad på privatstallområdet i Gällivare, intill ridhuset, fattade av okänd anledning eld tidigt på lördagsmorgonen och tre islandshästar innebrändes.
Händelsen utlöste stor förstämning bland stallägarna som slöt upp kring de drabbade.
- Man har verkligen känt av det uppriktiga stödet från de andra, berättar stallets ägare.

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=3813176

Sv: Stor sorg efter stallbrand

Igår skulle lille-mannan åkt på bete, min & herr grå skulle åkt efter midsommar, men ödet ville annorlunda.

inmemorian.jpg

Fy farao! :cry:

Jag känner verkligen för er alla, vilken mardröm!

Stora kramar från oss i skogen!

Vilken mardröm... Alla tankar till er... :cry: Som någon skrev så är det verkligen en hästägares mardröm.
Jag har sett Saxi för ganska länge sedan (kanske de andra med, vet inte?) eftersom jag haft islandshäst själv..
Det känns så otäckt att något så hemskt kan drabba en så plötsligt...

Tröst Kramar!!!

Usch vad hemskt. Sänder en tanke till alla inblandade och hoppas ni har varandra att hämta styrka ifrån.

Kramar Tess

Men gudars ! Varför har man hästarna inne på natten i juni ? :O Och islandshästar dessutom ! Iofs .. Exem kanske .. men täcke brukar ju hjälpa ... Hemskt tråkigt .. Ägarna ångrar säkert att dom hade dom inne iaf >_> Kanske dom har lärt sig nåt av detta ..
Nu när det är så varmt så är det ju lätt hänt att det börjar brinna.

Du måste vara både korkad och okänslig.

Men gudars ! Varför har man hästarna inne på natten i juni ? :O Och islandshästar dessutom ! Iofs .. Exem kanske .. men täcke brukar ju hjälpa ... Hemskt tråkigt .. Ägarna ångrar säkert att dom hade dom inne iaf >_> Kanske dom har lärt sig nåt av detta ..

Men att du inte SKÄMS! Så onödigt och så okänsligt!
Ofattbart att man kan skriva något dylikt!

Jag vill beklaga en fruktansvärda sorg.

Finner inga ord, men jag ska tänka på dessa tre själar i kväll.

Som du beskriver din älskade Saxi och sorgen efter din vän, så förstår vi som läser att Saxi var betydelsefull.

Det var en häst som satte sitt spår och som var "meningen" för er som nu sörjer.

Dessa tre hästar fick gå över till andra sidan tillsammans.
Jag ser det som en tröst, att de inte var ensamma.

Alla ni som sörjer, ta hand om er.

Med tiden kommer ni att minnas dessa hästar med stolthet och jag kan lova, att de finns där ute någonstans.

Om man blundar riktigt hårt, så ser man dem vid sin sida.

:love:

Egentligen kan man skylla dina dumma kommentarer på att du inte är torr bakom öronen men jag vet tyvärr ingen annan 15åring som skriver lika korkade inlägg.:grin:

Som jag läst i tidigare inlägg så är det sällan man ens kan ha hästarna på bete innan midsommar i norrbotten, här kan vi fortfarande få temperaturer under noll om nätterna.

Men att i en situation som denna antyda att ägarna får skylla sig själva, det är sjukt. Det fanns absolut ingen anledning att låta hästarna gå ute natten och det fanns ingen större brandrisk än vad det alltid kommer att finnas i stall.

Tänk innan du skriver.

kan bara säga att förmodligen ingen som läser det här kan föreställa sig hur det känns för er just nu, man vet bara när man har varit med om det. har ibland funderat på hur det skulle vara om stallet jag har häst i brann ner, vad skulle man ta sig till? och nu överdriver jag inte, har börjat gråta vid tanken på hur allt skulle gå. skillnaden är bara att det är verklighet för er

lider verkligen med er, många många tröstkramar!!!!
måste bara skriva den här, den är så rätt och hjälper en att minnas att livet går vidare och dom finns med en föralltid

Do not stand at my grave and weep,
I am not there, I do not sleep.

I am a thousand winds that blow.
I am the diamond glint on snow.
I am the sunlight on ripened grain.
I am the gentle autumn rain.

When you wake in the morning hush,
I am the swift, uplifting rush
Of quiet birds in circling flight.
I am the soft starlight at night.

Do not stand at my grave and weep.
I am not there, I do not sleep.
(Do not stand at my grave and cry.
I am not there, I did not die!

Senast ändrad av en moderator:

kl*

oh, fyy vad hemskt!
det är nog det värsta som kan hända när både djur och djurägare drabbas. (fysiskt/psykiskt)
är i ert medlidande:(

Till de som drabbats:

Tusen och en tankar till Er som drabbats av denna fruktansvärda tragik och jag delar sorgen med er! Att dessutom behöva ta människors totala känslokyla, okänsliga kommentarer, oförmåga till empati och extrema intresse för katastrofer är definitivt mer än vad ni ska behöva bära. Jag hoppas verkligen att ni förstår att många av oss sänder varma tankar till er och känner enormt mycket med er.

Jag hoppas ni tror som jag: att vi återigen får se våra kära fyrbeningar i Nangiala och att de betar på frodiga ängar med sina bästa kompisar i evig lycka.... det fick mig att överleva en lika överaskande olycka, även om det tog lång tid.

Kramar till er!

Hur kan man ens skriva ngt sånt? Jag förstår mig inte på vissa människor men jag hoppas att du skämms nu i efterhand idiot..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka