Stor låda med tak

Egonson_

Trådstartare
Finns det någonstans?
Har en riktig liten mullvad som gräver som attan med båda framtassarna så sanden flyger över allt!
Hennes kompis är väldigt stor så han har en egen låda, han får inte plats i hennes med tak.. Lilla fröken jordfräs hindras ju dock inte från att gå och gräva i storebrors låda UTAN tak också..
Därför tänkte jag skaffa en till låda med tak som både storebror får plats i och som lillasyster kan gräva som hon vill utan att matte behöver städa golvet hela tiden :idea:

Matte trött på att sanera källaren från kattsand flera gånger per dygn ;)
 
Sv: Stor låda med tak

Definiera stor!
Jag köpte en vad jag tycker är jättestor kattlåda med tak på Zoo.se i Bromma blocks. De har också en nätbutik, men jag vet inte om de säljer dessa lådor där.
 
Sv: Stor låda med tak

Catit har kommit med en ny låda, där de även släppt en som heter "Jumbo" som tydligen är gigantisk.
Jag funderar på att köpa en sån till mina maine cooner nu när vi flyttar till större hus.

Jag har annars två Modkat till dem som vi är mycket nöjda med. Även de har tak, men de är inte så jättestora så om katten inte har växt upp med lådan om katten nu är stor så tror jag att den kommer att rata den.
 
Sv: Stor låda med tak

Den lådan är superbra!

Dels behöver man inte lyfta av locket vid rensning utan bara vika upp locket och så är där en kant innanför ingången som gör att ytterst lite sand skvätts ut.

Kan varmt rekommendera.
 
Sv: Stor låda med tak

Det låter bra! :) Jag har petat på dem några gånger så det blir nog en sån sen när vi kommit till rätta i huset. :)
 
Sv: Stor låda med tak

Har inga mått på katten eller lådan jag har, tänkte inte på det men gigantisk är nog ett bra ord ;)
Katten är stor och hög, så han tar sig exempel vis inte igenom en vanlig kattlucka utan att klämma och åla sig igenom :p Ja han är 3 år gammal och uppväxt med "sandlådor" så han är nog inte pigg på nyheter.

Ska ta lite mått när jag kommer hem, lådan jag har till honom nu utan tak är stor så den är lagom i bredd i alla fall.

Cat it lådan verkar väldigt intressant :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hämtade hem en katt för 1½ år sedan. Allt har varit en enda kissorgie sen dess. Vi har provat hormonspray, olika kattsand, flera lådor...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 790
Senast: Milene
·
Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 228
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp