Stor hund "anfaller"!

ylvaaskersund

Trådstartare
Vi har en hundgård med högt staket och sedan en gång på två meter till hästhagen så man kan gå emellan hagarna!

En dag kom det en ung kille körandes i sin bil men fick motorstopp vid oss, min sambo som kan laga allt var vid hagarna så jag gick med den unge mannen mellan hund och hästhagen.

Då kommer min sambos hund, en normalstor Rotweiler hane, springandes för å kolla på den främmande människan som kanske hade något gott i fickan!:laugh:

Den unge mannen stirrar skräckslaget på Rottisen å utbrister - Oj vilken stor hund! Han backar och håller på att ramla in i hästhagen. Han är likblek och söker trygghet hos mej.....

Då hörs ett skall i fjärran som får den unge mannen att darra och fram som ett jehu kommer min "lilla" grandis springandes. Bredvid Rottisen ser hon gigantisk ut och den unge mannen hade nu fått nog av monster och sprang iväg mot det ställe min sambo stod. Väl i säkerhet pustade han ut och fick sedan hjälp att fixa sin bil!

Ville bara med denna lilla berättelse visa att allt e relativt, en stooor hund kan helt plötsligt bli ganska liten då det kommer en MYCKET större hund!:D;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 685
Senast: fixi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 225
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Nu kära Buke tänkte jag se om det finns någon som kan ge bra tips. Hunden är en Rottis hane, 8 år. Inte "smartaste " nöten ur sin kull...
Svar
7
· Visningar
1 957
Senast: BobberiBoo
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
5 436
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka