stor fyrkantsbal m halm

bambi82

Trådstartare
Vi har äntligen hittat halm, den ska hämtas m lastbil och är pressat i stora fyrkantsbalar. Nån som vet standardmåtten på dessa?

Sv: stor fyrkantsbal m halm

Tror inte det finns något standard mått. Olika typer av pressar gör lite olika stora balar. Sedan brukar den som ställer in dem själv avgöra hur långa man vill dem.

Finns inga standardmått. De kan pressas korta eller långa, det finns olika mått på andra hållet också. Ring och fråga!

En del fyrkantspressar har måtten 1,20*1,20 och sen längden kan va från 1-3 meter.
Sen finns det fyrkantspress som har 1,20*0,60 och olika längder...

Men de med 1,20*1,20* Xm är vanligast när jag har handlat....

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
268
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: malumbub
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 363
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 208
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve