Stor fyrkantig ram

Görel

Trådstartare
Moderator
Söker en ram som är minst 51x51 cm men det är okej med några centimeter till. Har hittat 50x50 men det är för litet för det som jag vill rama in. Att klippa i kanterna är inte en lösning. Har någon tips om var jag kan leta?
 
Gå till en bygghandel eller en rammakare. Du vill ha en ram som inte är standard mått och får bita lite i det sura äpplet. Hos bygghandlaren väljer du den list du vill ha till ramen (om den finns i ungefär det utseendet du har tänkt dig). och ber dem kapa till 4 bitar med de mått du vill ha, med alla vinklar korrekta. Sedan snickrar du ihop och ytbehandlar/målar ramen själv. Hos rammakaren uppger du bara måtten på ramen samt utformning av listerna och färg, så hämtar du den färdiga ramen någon/några veckor senare. Kom ihåg att ofta kan man även behöva ett bakstycke om man inte vill nita fast bilden (eller det nu måne vara) du vill rama in. Med Bakstycke måste du även tänka på att be om att bygghandel/rammakare gör spår för detta.
 
Det var alltså det jag hoppades kunna slippa.
Självklart har jag googlat, men jag kan ju ha varit dålig på det och missat någon butik som säljer färdiga ramar.

Det har jag svårt att tro iom väldigt ovanligt mått.
Det är ju inte mycket dyrare att måttbeställa 😄
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
503
Senast: pepp
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 570
Senast: Rie
·
Hemmet Google är inte min vän i det här fallet, så jag vänder mig till de samlade Bukeoraklen! :love: Jag har en 3D-modell av ett bergsmassiv i...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Keb71
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp