Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stopper!

Vad roligt! Tack för peppning lixom! :)
Kommer du hoppa på torsdagar nu? Så jag får ännu mer pepp?

Nej tyvärr blir det lite tunt med det.. Åker bort 3 veckor nu på lördag och sen får jag se vilka tider jag tränar i vår, men nån gång då och då ska jag försöka vara med..!

Har ett liknande problem, även jag har en stor häst som är någorlunda ung...
Stannat på tävling mkt!!! 1/11 starter var jag felfri..Kom runt på 5 av dom..:S Men på träning drar han iväg och söker hinder!
Vi har konstaterat att det är mest valpighet och ovana....Så nu försöker jag med allt jag kan att få honom att tro att han är en gammal vis häst:idea::rofl:

Kolla upp honom, det är en stor häst. kanske det är något fel. Hade en häst som bjöd perfekt vissa språng , ofta på lägre men när det blev större, blev hon som du beskriver alldeles "tom" sista språnget /sprången innan hindret och bara stannade!

HOn var inte fräsch, men det tog lång tid innan vet hittade något, då det var extremt liksidigt och svårt att se, men lika fullt hade hon nog ont vid större språng, sedan satt det sig i huvudet på henne.

Mmmm, jag har tänkt tanken... Dock finns det inget annat i hans beteende som tyder på att han skulle ha ont någonstans... Och nu har hoppningen börjat rulla på bättre också... Men, såklart är det ett bra tips. :)

Jag vill bara uppdatera!

Min häst är officiellt gryyyym! Han har inte stannat på flera veckor, trots att han har fått göra riktigt svåra saker på träning och inte alls har fått perfekta språng. Det är så roligt, för det känns precis som om poletten har trillat ner. Det är verkligen så himla härligt! Äntligen har vi kunnat höja upp hindrena lite också. Nu hoppar han iaf 90 cm utan problem och med eget ansvar.

Ville bara skriva av mig lite! Hoppas verkligen kunna ta mig ut och vinna över min nervositet på tävlingsbanorna innan sommaren :)

Vad kul!!!
Det är en helt undebar känsla man får när saker och ting börja lossna och allt börjar rulla på åt rätt håll!
Hoppas att det fortsätter och att ni får roligt ihop på tävlingsbanerna i framtiden!

Tack! :)

Det känns verkligen supersuperhärligt! Det är bara att hoppas att det håller i sig. Kan tillägga att han var svindyr idag också. Och då red vi dressyr! :)

har du kollat med chiropraktor(eller hur det stavas^^), vetrinär så din häst ej har rygg, bäcken problem!! annars kanske han bara är osäker, är han "vinglig", svajig innan hindret=osäker. bygg då upp hans självförtroende med lätta hinder, skogs/naturhinder brukar vara roliga och stärka självförtroendet.
är DU osäker innan ett lite högre hinder, eller tänker "han kommer stanna". hästar känner vääldigt väl om vi männinskor är osäkra. om du känner på dig att han ska sacka innan hindret ger detta en mer osäker häst som ställer sig frågan; ska jag hoppa? är det rätt? fast ryttaren är osäker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
3 951
Senast: TinyWiny
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
6 765
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar