Stoppa Importerna !

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

Giiny

Hej alla !
Jag hoppas verkligen inte att ni missuppfattar mej nu, jag menar inget dummt om grisarna här men :

Jag fattar inte varför alla klagar på slakttransporter. okej det är skiit dummt och taskigt mot djuren och de liter verkligen (vi har grisar själva som vi INTE skickar me slakttransporter). Missförstå mig inte nu men grisarna ska ju ändå "bara dö" det låter skit dummt men .. kolla på IMPORTERNA från te.x irland som kommer in ! ni skulle ha sett min häst när jag köpte henne då hade hon varit i sverige ett år och fortfarande inte fått upp hullet igen ! MAN BORDE VARA EMOT IMORTERING AV HÄSTAR ! man svälter ner hästarna i ca 1-2månader för att de ska väga så lite som möjligt ( billigare ) hästarna åker som GODS ! inte som djur ! det står ihop klämda i nästan ett dygn ! UTAN mat och UTAN vatten ! Flera hästar blir nertrapade. OCH det värsta av allt är att hastarna ska LEVA med den här skräcken resten av livet !!Min häst har väldigt hämska minnen av transporter , hon höll på att förlora ögat vid en lastning, p.g.a att hon bytt transport flera gånger bara i sverige och då blivit inskrämd .. Hästar som imp. med papper får det bättre o åker som djur och får därför det bättre och mat och vatten under resan.
grisarna behöver ju inte lida med det där förflutna resten av livet , bara maz 12timmar . fattar du ? en häst ka nbli tvungen att leva med det i 25 år ! vem är det mest synd om hästen som lider i 25 år elr grisen som lider i 12 timmar ? Vi borde klaga minst lika mycket på IMPORTERNA som på slakttransporterna ! det räknas som FIINT att importera , men det är ju för fan djurplågeri !!

FÖrlåt om jag tog i men jag blir så arg

Sv: Stoppa Importerna !

ja men då får man importera hästar med papper om man ska det då. Visst det är lika hemskt med hästar som importeras dåligt, men jag förstår inte riktigt ditt resonemang. Hästarna har ju iallafall chans till ett lyckligt liv efter, även om hästen självklart kan få psykiska men av händelsen. Men importerar man en häst på det sättet (om man vet om att det går till så) så får man ju ta på sig ansvaret för att hästen kommer att repa sig. Grisar och får,kor och andra slaktdjur åker inte alltid max 12 timmar! det kan vara mkt längre än så de står på varandra i vissa fall och mat och vatten ser de inte röken av. Många kollapsar i vagnarna. Så behandlar man verkligen inte djur! De är värda ett bättre slut på sitt liv. Men krav på djurhållning annat än hästar är otroligt lågt på många ställen i världen, i sverige också, annars skulle det inte få gå till såhär! och det kanske låter som lite dubbelmoral, jag är själv köttätare. Jag tycker det är naturligt att äta kött. Men vi människor som är så "smarta" kan väl komma på ett bättre sätt att slakta djuren på, tex hemma hos de själva? i lugn miljö utan liklukt och främmande platser på slutet. Det är liv vi pratar om här. Kan man inte frakta döda kroppar istället? hmm jag kanske gled ifrån ämnet lite men jag var tvungen =) det är så jag tycker! djur som djur alla har rätt till ett värdigt slut på livet, vi har ansvar för de djur vi håller! om det så är en häst, en gris eller ett marsvin spelar ingen roll.

Är du tvungen lägga in denna tråd på flera olika ställen ? Räcker det inte med 1 forum ??

Håller med föregående 2 skribenter!

Giiny skrev:
Hej alla !
MAN BORDE VARA EMOT IMPORTERING AV HÄSTAR !
Ursäkta, men det finns faktiskt seriös import också. Om jag köper en häst utomlands, så ser jag själv till att välja ett transportföretag som jag har goda referenser och som jag litar på, och jag åker ner själv för att se hästen innan jag tar hem den. Så det går faktiskt att ta hem en häst från ett annat land utan att plåga den för det.

Men det du skriver i övrigt är verkligen fruktansvärt, det håller jag fullständigt med om, men som sagt, det finns seriösa hästhandlare och transportföretag också..

Tråden är postad i flera forum och stängs därmed. Forsätt gärna under "Hästvård".

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 742
G
Hästvård Hej alla :) ! Jag hoppas verkligen inte att ni missuppfattar mej nu, jag menar inget dummt om grisarna här men : Jag fattar inte...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
4 198
Senast: Lord Owen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar