Stoppa Importerna !

Sv: Stoppa Importerna !

Far jag fraga vart din hast ar importerad ifran??

Nar det galler lastning dock, sa ar det kanske en helt annan trad, men att anvanda foder gang pa gang for att fa hasten lastad ar enligt min mening inte sa bra. Hasten lar sej att ju langre den star pa rampen, ju mer havre far den!! :idea:
Ta bort havre-hinken, sluta med uppmuntringen och visa att det ar du som ar ledare och bestammer!!

Immer skrev:
Handen på hjärtat: beror detta enbart på att hästen är importerad? :smirk:

Immer

nej det är nog inte därför men jag kunde inte låta bli att skriva det :smirk:

ramonarunds skrev:
Far jag fraga vart din hast ar importerad ifran??

Nar det galler lastning dock, sa ar det kanske en helt annan trad, men att anvanda foder gang pa gang for att fa hasten lastad ar enligt min mening inte sa bra. Hasten lar sej att ju langre den star pa rampen, ju mer havre far den!! :idea:
Ta bort havre-hinken, sluta med uppmuntringen och visa att det ar du som ar ledare och bestammer!!

Han är från irland.

Jag ger honom ingen havre när han står på rampen, jag ställer en hink inne i transporten (längst fram) som han vet att det är havre i och så går han på och får belöningen när han gått in och fått baklämmen stängd. Jag har försökt emd den den där bestämma-metoden men det enda som händer är att du antingen får stå med honom i 5 timmar (linor blir han rädd av) eller ha en skitstressad häst till slut. Den här metoden med havren går lugnt och sansat och han är avslappnad lastningen igenom. men som sagt är inte detta en tråd om lastning så ska inte humma mer om detta. :p

Giiny skrev:
Hej alla :) !
OCH det värsta av allt är att hastarna ska LEVA med den här skräcken resten av livet !!Min häst har väldigt hämska minnen av transporter , hon höll på att förlora ögat vid en lastning, p.g.a att hon bytt transport flera gånger bara i sverige och då blivit inskrämd

Om det är DET som är det värsta går det ju att lösa. Avlivning av djurskyddsskäl... :angel:

Hårdbantning, som är något annat än tappa hull under transport, är väl inte aktuellt vid import inom EU i alla fall? Gäller det fortfarande tull per kg häst från andra länder? Polenimporterna till ridskolorna på, hmm kan det ha varit 70-talet, tog nog uppemot ett år att få hull på...

tack så mycket .. jag ska ändå sälja henne nu .. tack för hjälpen :cry: jag får inte ha henne kvar :cry: ..

Hej Immer !
om det här med piafferna så är der Kyra Kyrklund som har sagt såå ..

Giiny skrev:
Hej Immer !
om det här med piafferna så är der Kyra Kyrklund som har sagt såå ..

Har kyra sagt att man ska vara ett gäng ryttare som är ute å busrider, så ska en av ryttarna hålla in sin häst, så ska den piaffera!!
Haha ja jisses... :rofl:

tack så mycket för att ni är såå välförstående :mad: men det spelar verkligen ingen roll . nu måste jag sälja henne .. men det är väl lika bra . tjejen är så dålig ! hon blev bara 7 i allsvenskan när hon var 11år på en ponny som ingen trodde skulle gå. Ponnyn skämmde ut den lilla 11åringen på såå många tävlingar men eftersom tjejen aldrid gav sig så gick det ! efer 4år var de helt ihopbundna. Ponnyn var en liten C-ponny på 130cm. Klubben ville att hon skulle sälja ponnyn, för de hade en ny vinnare, tjejen skulle lyfta fram klubben ! förstår ni ? de fixade en häst åt mej ! Och efetr som jag ändå var tvungen att sälja C-ponnyn då jag var för lång och han inte gick att köra p.g.a en olycka så gick jag med på att köpa hästen efter att ha provridit 5ggr. Klubben tyckte att de var smarta och snälla som fixade en BRA ponny till den lilla tuffa tjejen , hennes C-ponny hade ingen utbildning! jag köpte hästen .. jag hade "Sunni" i månader när jag fick henne stog hon ständigt på 2 ben, jag har broskbildning i hakan efer en omkullridning. och ärr på båda händerna efter lastning å hon rest på sig. men jag har alltid älskat henne . Hon är världens snällaste nu! Det ända som inte funkar är att bada . hon är verkligen världens underbaraste. Men vad spelar det för roll ? nu måste jag ändå sälja henne :cry: :cry: :cry:

Giiny skrev:
tjejen är så dålig ! hon blev bara 7 i allsvenskan när hon var 11år på en ponny som ingen trodde skulle gå. Ponnyn skämmde ut den lilla 11åringen på såå många tävlingar men eftersom tjejen aldrid gav sig så gick det ! efer 4år var de helt ihopbundna. Ponnyn var en liten C-ponny på 130cm. Klubben ville att hon skulle sälja ponnyn, för de hade en ny vinnare,

men HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHA???? ursäkta??? :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

är det alltså vårt fel att du måste sälja din häst? VAR i din tråd nämner du ett skit om att du ska sälja den? det enda du skrev var att man skulle stoppa importerna, vad har det att göra med att du ska sälja din häst? vidare har jag ingen aning om vad det är vi ska vara förstående med när du tydligen helt ändrat riktning i denna tråd? från att vilja stoppa importer till att gråta över att du ska sälja din häst? jag fattar ingenting.

för övrigt är det ju inte alls som en KOMMER TILL allsvenskan?

Jag fattar ingenting av det du skriver. Är det klubben som bestämmer om din häst ska säljas? Är det pga detta som vi ska sluta importera hästar eller varför skrev du detta? :confused:

jag är så trött på att leva.. jag orkar inte längre, nu är hästen såld och jag har inget att leva för längre .. hejdå alla . :cry: :cry:

hm... Tycker du talar lite mot dig själv.

vi har grisar själva som vi INTE skickar me slakttransporter
och sen skriver du att det egentligen inte spelar någon roll för grisarna ska ändå dö??!

Djuren lever i nuet! Dom tänker inte framåt. Grisen som står i lastbilen utan mat och vatten, tillsammans med massor av andra grisar, tänker inte: "Aja, shit the same. Jag slipper snart det här för vi är ju på väg till frysdiskarna".
Fattar inte ditt resonemang.

Vad fan har ni gjort ?? Hon har tagit livet av sig !! Vad fan ! :cry: :cry: TACK FÖR ATT NI HJÄLPTE MIN BÄSTA KOMPIS !! tack så mkt .. varså goda att börja tracka mej nu också så kan jag dela hennes öde ... :cry: :cry: :cry: :cry:

Joyride skrev:
Jag tycker att man inte skall få importera häster hur som hälls. Det väller ju in hästar o ponnyer, varför inte satsa på svenskt i stället, vi börjar ju få en fin avel här i sverige, både häst och ponny.

raderad

(10101010)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 742
G
  • Låst
Träning Hej alla ! Jag hoppas verkligen inte att ni missuppfattar mej nu, jag menar inget dummt om grisarna här men : Jag fattar inte...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama