Sv: Stoppa Importerna !
Giiny skrev:
ni skulle ha sett min häst när jag köpte henne då hade hon varit i sverige ett år och fortfarande inte fått upp hullet igen !
Fordumma inte dej sjalv!! Aven om din hast gick ner i vikt under resan fran Irland, sa tar det faktiskt inte ett helt ar att fa upp hullet igen. De hastar som gar ner i vikt under transporterna handlar om vatskebrist, inte om att de var svultna innan resan.
MAN BORDE VARA EMOT IMORTERING AV HÄSTAR ! man svälter ner hästarna i ca 1-2månader för att de ska väga så lite som möjligt ( billigare ) hästarna åker som GODS ! inte som djur ! det står ihop klämda i nästan ett dygn ! UTAN mat och UTAN vatten ! Flera hästar blir nertrapade.
Har du nagon gang sett lastbilarna som aker fran Irland till Sverige. Eller fran nagot annat l and till Sverige. Det finns faktiskt regler for hur en transport ska se ut!!
JAG VET...jag har exporterat narmare 200 hastar till Sverige fran Irland de senaste 4 aren.
Hastarna aker som hastar, inte som vikt. Man betalar per hast, inte per kilogram. Man betalar lika mycket for en b-ponny som for en hast pa 175 cm. Hastarna ar fodrade och far vatten under resans gang.
Hastarna blir inte alls nedtrampade, da de alla star med mellanvaggar och delade i separata fack.
Snalla du, forsok inte med nagon skramselpropaganda om hur hemskt det ar att importera hastar eller andra djur. De flesta djuren har det faktiskt mycket bra!!
Min häst har väldigt hämska minnen av transporter , hon höll på att förlora ögat vid en lastning, p.g.a att hon bytt transport flera gånger bara i sverige och då blivit inskrämd ..
Hur vet du detta??
Hästar som imp. med papper får det bättre o åker som djur och får därför det bättre och mat och vatten under resan.
Skitsnack!! Det kostar precis lika mycket att transportera en hast med papper som det gor att transportera en hast utan papper. de aker pa samma lastbil med precis samma villkor.
Skaffa dej mer kott pa benen innan du sager nagonting!!
Jag har exporterar ca 200 hastar till Sverige, vissa av dem har gatt ner i vikt, och vissa av dem har kommit fram i samma skick som de akte, det beror mycket pa individen. Att vissa gar ner i vikt handlar mer om uttrorkning an vad det gor om for lite mat.
Kom aven ihag att de flesta importer till Sverige faktiskt ar salda redan innan de borjar sin resa, och darmed ser bade saljaren och koparen till att hasten har det sa bra som mojligt under resans gang. Dessutom ar de flesta transportbolag som aker pa den europeiska kontinenten helt underbara och mycket bra.
Sluta snacka skit och hall dej till fakta!!