Stön tänk innan....

jemeni

Trådstartare
Igår kom min lilla Jack Russel tik springande med någon blå/grönt i munnen, fick stopp på henne och hon spottade snällt ut! Ett block med råttgift!!!!!!:eek::eek:

Stallägaren sitter precis brevid mig när hon kommer säger... jag mötte två stora råttor i halmladan så jag la ut råttgift men la allt under pallarna och instoppat i små hål, inte äter de det!!
Och han vet att min hund äter allt!!! Och hon är överallt hon jagar alltid råtter i halmladan (fångade 2 i förrgår).

Så det var ju bara att in stoppa i henne lite mat, ringa djursjukhuset (tur man har nära) och iväg.
Så stackaren fick sitta på djursjukhuset och kräkas en stund hemma igen ca 2 timmar senare, mycket fattigare med k-vitamin och aktivt kol. Tyvärr så bajsade hon råttgift i går kväll + lite i morse men sedan kom det aktiva kolet.
Så nu är det bara att stoppa i henne k-vitamin och hålla tummaran.

Vi har numera koppeltvång hemma!!!

Jag vet inte hur jag ska säga det man kan för F:devil:N inte lägga råttgift löst på golvet. Tänk om något av barnen hade ätit på det!

// Mycket trött matte till Focus som har tur att vovven får vara med på jobbet annars hade man nog inte vågat gå till jobbet idag. :(

Sv: Stön tänk innan....

Jag vet inte hur jag ska säga det man kan för FN inte lägga råttgift löst på golvet. Tänk om något av barnen hade ätit på det!

Ja du, en del kan det. Mitt ex gamla mormor hade gladeligen småskålar fyllda med råttgift i bagarstugan lite här och där. I bagarastugan hade dom ofta familjesammankomster och sitter och äter. Exets kusin har även småbarn som ofta är med då. Hade med mig syrrans golden dit en gång, visste absolut inte om skålarna. Så hux flux kommer hon och är alldels blå runt munnen. Hade då satt i sig en hel skål med råttgift.

men va fan :devil::devil: Varför kan inte folk tänka !! Dom vet ju att din lilla är en sakletare :love:
Som du säger tänk om ett barn hade fått det i sig !!
Hur mår hon nu lillhjärtat?? Ge henne en jättekram från mig !!

Vi håller tassar, tummar och hovar här hemma att allt går bra !!

Tröstkramar Tesora

Hon är JÄTTE TRÖÖÖT, men var glad när vi gick till jobbet i morse.
Ska prova om lite frukost går ner om en stund, ville inte ha vid 7.
Ganska röd i ögon men i övrigt ser hon ok ut.

Ett block med råttgift!!!!!!

Men det finns ju plastlådor till de blocken som inte andra djur än möss o råttor kommer in i?????

De kostar inte jättemycket, så varför köpte dom inte ett par sådana lådor och lade dem i???? En sån låda håller i hur många år som helst dessutom så det blir en engångskostnad.

/KT

Den som visste det?! :confused:

Det är tom så att antecimex ingår i försäkringen så det är bara att ringa.

men fyyy vad hemskt!! har själv en hund som äter ALLT han får syn på.. har inte ens tänkt på om de lägger ut råttgift i mitt stall? Det var ju urbota dumt gjort! Och att de inte säger nåt innan, när de vet att du har med hunden! :mad: hoppas hon repar sig!!

Ca 16 igår så kom det ett par droppar blod i urinen!
Raka spåret upp på djursjukhuset!!!!!
Väl där så vissar det sig att hon inte har fått den viktiga K-vitamin sprutan dagen innan.
Så inatt har hon sovit över med dropp och eftersom ingen har ringt så är hon inte sämre!! :crazy::crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka