ston som beteer sig som hingstar?

Love_Ireland

Trådstartare
Kan ston ha samma beteende som hingstar har? Dvs gnäggar när man kommer med grimskaftet och blåser upp sig själv ? Eller det ligger i generna ? Stoet är efter chapman 757 -aram 564

Har träffat två helsyskon med chapman 757 -gulliver men de va två olika personer ! Stoet beteende sig som hingst där med valacken var för cool lugn
 
Ett sto i stallet betedde sig hingstigt i största allmänhet. Det visade sig att hon hade en cysta på en äggstock som på något sätt ökade hennes testosteronhalt i blodet typ 3-5 ggr mot vad hon skulle ha. Minns inte, ett tag sedan, men det var verkligen helt galet högt. De tog bort den och även om hon blivit bättre så sitter beteendet lite kvar, är väl hjärnan som lärt sig beteendet. Dock inte Chapman.
 
Jag hade ett sto som när hon blev dräktig betedde sig precis som en hingst. Men då var det ju antagligen p.g.a. rubbningar i hormonerna.
 
Haft ett sto som hade cysta på äggstocken i apelsin storlek. På den tiden opererades dessa inte bort. Mitt sto sprutades med gestapuran (stavas?) med jämna mellan rum. Hon blev mycket mer sig själv när vi flyttade till eget stall.
Med vänlig hälsning
Malin
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 430
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Vi har en valack som igentligen är 8 år, men mer som 6 i huvudet. Kenta som han heter, är otroligt snäll att hålla på med, han är...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: skiesabove
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 481
Senast: Mia_R
·
Avel Har ett sto som betäcktes (fribetäckning) förra sommaren. Vi åkte från hingsten 1:e juli. Sen dess ingen brunst. Magen har växt men...
Svar
15
· Visningar
2 973
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp