ston som beteer sig som hingstar?

Love_Ireland

Trådstartare
Kan ston ha samma beteende som hingstar har? Dvs gnäggar när man kommer med grimskaftet och blåser upp sig själv ? Eller det ligger i generna ? Stoet är efter chapman 757 -aram 564

Har träffat två helsyskon med chapman 757 -gulliver men de va två olika personer ! Stoet beteende sig som hingst där med valacken var för cool lugn

Ett sto i stallet betedde sig hingstigt i största allmänhet. Det visade sig att hon hade en cysta på en äggstock som på något sätt ökade hennes testosteronhalt i blodet typ 3-5 ggr mot vad hon skulle ha. Minns inte, ett tag sedan, men det var verkligen helt galet högt. De tog bort den och även om hon blivit bättre så sitter beteendet lite kvar, är väl hjärnan som lärt sig beteendet. Dock inte Chapman.

Jag hade ett sto som när hon blev dräktig betedde sig precis som en hingst. Men då var det ju antagligen p.g.a. rubbningar i hormonerna.

Haft ett sto som hade cysta på äggstocken i apelsin storlek. På den tiden opererades dessa inte bort. Mitt sto sprutades med gestapuran (stavas?) med jämna mellan rum. Hon blev mycket mer sig själv när vi flyttade till eget stall.
Med vänlig hälsning
Malin

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte ett d-ponnysto till min dotter i vintras, jättetrevligt sto på 8 år som fått ett föl -14. Hon går ihop med mina två valacker...
Svar
16
· Visningar
3 855
Senast: tanten
·
Hästhantering Har en kompis som har en valack, Var hingst tills för nån vecka sen. Han är 3 år. Hon brukar ringa till mig och beklaga sig över...
Svar
17
· Visningar
2 122
Senast: cowgirl81
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·
L
Ridning jo, jag har en rätt så hingstig valack, men själv ingen särskilt imponerande erfarenhet sen tidigare av hingstar eller hingstiga...
2
Svar
20
· Visningar
2 643
Senast: LuckyLuke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar