Stolt mamma ! (och hästägare)

Glamoroza ox

Trådstartare
Igår kväll så fick dottern rida på mitt arabsto (sto m. 4-mån föl vid sidan) alldeles själv !
Visserligen var det bara ca 80m (fram & tillbaka på en liten grusväg) som hon fick rida, men allt är en början.
Självklart gick jag brevid så att jag bara behövde sträcka ut handen för att ta tag.
Iallafall så fick dottern starta, styra & stanna alldeles själv, hon är jättestolt & berättar glatt för alla att hon minsann vet vad man ska säga till hästen när den ska gå resp. stanna :)

När jag visade henne hur man skulle hålla tyglarna så gjorde hon rätt med en gång.

Och min söta goa häst är så snäll & tålmodig :love:
När grannens 4 "flodhästar" kom galopperandes i full kareta från ena hållet i sin hage & våra andra 3 från andra hållet i våran hage så stod hon snällt stilla på vägen mitt emellan utan att röra en fena (hade jag suttit på hade hon säkert konstrat lite)

http://www.pixbox.se/pic_show_id14715103.html
http://www.pixbox.se/pic_show_id14715104.html

*säkert en obetydlig sak för er, men en STOR sak för oss*:D

Sv: Stolt mamma ! (och hästägare)

Vad fin din lilla tjej var :)

Blir nog en riktig liten ryttarstjärna.

Sv: Stolt mamma ! (och hästägare)

Tack !!!

Vi satsar iallafall på att hon ska bli en glad ryttare till att börja med, med lite mod under hjälmen :)

Liknande trådar

Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 804
Senast: skuggi
·
Träning Treåringen ger mig lite gråa hår för stunden. Okej att alla mina hästar är/har varit arbetsnarkomaner, men det här är löjligt...
Svar
11
· Visningar
1 529
Senast: Alexandra_W
·
Träning Måste bara höra om någon varit med om liknande även om detta inte är något problem jag har idag... För ca 2 år sedan (hösten 03) hade...
Svar
18
· Visningar
2 044
F
Träning Jag har en alldels underbar 4åring. Han är ljuvlig så länge han får berömm och vi gör det han vill. När vi skall göra något han inte...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: Ewe89
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama