Stöldskydd

Nollan

Trådstartare
Hur gör ni för att inte få vagnarna stulna, ni som inte har vagnarna hemma på gården?
Har alla tillgång till låsbart utrymme för vagnarna eller hur har ni löst problemet?

Här börjar det bli lite vagnar på ridskolan så det börjar bli trångt i höboden...
Vi funderar på att bygga ett skärmtak men hur kan man låsa fast dem på bästa sätt?

Sv: Stöldskydd

Det finns speciella lås för tex maratonvagnar, kolla Tidaholm, Drive out, selar.se. Funkar ung. som ett jättestort cykellås. Annars borde det väl gå att typ kedja fast en vagn i ett "öppet" förråd.
Har inte problemet själv då vi har våra vagnar inne året runt o dessutom bor i skogen :D

Sv: Stöldskydd

Jag har bromsskivor med ganska stora hål på min vagn och där sätter jag en vanlig rattkrycka för bil. Det gör det i alla fall lite svårare att rulla iväg med vagnen.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
397
Senast: Lavinia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 817
Senast: ildiko
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 076
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar