Stofamiljer

boccia

Trådstartare
Har funderingar kring mitt fd hbl-stos familj (stoet avlivades för några år sedan). Hittade häromdagen en sida där hon uppgavs tillhöra stofamilj 9 (fullblodsfamilj 9). Har alltså fullbloden en egen familjeserie, eller ingår den i halvblodens stofamiljenumreringar och bara utgår från fullblod?? (mitt sto hade Cazzandria xx (e. Hurricane xx u. Silver Sun xx) som mormor)

Någon som kan hjälpa mig?

Sv: Stofamiljer

ingen???

får väl vänta till senare i em/kväll kanske, alla kan ju inte sitta o surfa dagtid...:D

Fullblodsstolinjerna numrerades långt innan halvbloden. Eftersom stamboken varit sluten i århundraden kan inga nya familjer uppstå så som de kan hos halvbloden som har öppen stambok.

Vet du att Niklas Jonssons Amorina också har Cazzandria xx som mormor?

Fullblodsstolinjerna numrerades långt innan halvbloden. Eftersom stamboken varit sluten i århundraden kan inga nya familjer uppstå så som de kan hos halvbloden som har öppen stambok.

Vet du att Niklas Jonssons Amorina också har Cazzandria xx som mormor?

Synd att vi bara lyckades få två hingstföl efter vårt sto då...;)
Skulle kanske satsat mer på aveln och mindre på tävlandet med henne. :angel: (tävlade lätt hoppning samt westernridning)
Har förstått att hennes stam var ganska omtyckt (bl.a för att den hade Hurricane xx, och för att den var fri från Utrilloblod), och en sådan "kändis" som Amorina måste ju förstärka det positiva... :D

Inte bara Hurricane var uppskattad, Galant var en Jovialson vars mamma var helsyster med Vagabond och från fina (35). Light O'Love lämnade Jubal, dubbelt guld i OS i fälttävlan -52!

Synd att ditt sto bara fick hingstar:(

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka