Stofamilj 37

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stommen
  • Startdatum Startdatum
S

stommen

Någon som vet vad stofamilj 37 lämnat på senare år vad det gäller tävlingsprestationer mm. Jag har ett gammalt utdrag ur stamboken där jag kunnat följa familjen fram tom 60-talet och sett att två godkända hingstar Håkan och Magnat 383 (e. Barbarossa) finns och två hästar med placeringar i svår hoppning (Andora och Fagott).
Men jag skulle vilja veta lite mer vad familjen gett efter det.
Nån som vet, Görel tex :angel: ?

Sv: Stofamilj 37

Jag använder mig ju av "bibeln" "Våra stofamiljer" som kom 1976 och i den fanns det inga fler godkända hingstar ur familjen.

Jag gissar att det är info från den du har.

Senast ändrad:

Ja, det är den från -76 jag har. Det var väl inte så mycket ev. godkända hingstar jag var ute efter utan mer tävlingsprestationer. Men då antar jag att du inte vet mer heller.

Någon annan som vet nåt mer/har hästar ur den familjen?

Jag rider ett par dagar i veckan (har uppehåll nu pga graviditet) en valack ur stofamilj (37) som är placerad nationell 1,40. Han hade enligt flera "proffsryttare" kunnat gå högre, men ägaren, som inte själv tävlat honom i dessa klasser, är/var inte intresserad då hon själv ville ha honom till sin egen ridning.

Okej! :bow:
Vad heter han och hans mamma? Om du inte vill skriva ut det här får du gärna PM:a mig.

hej. Jag red Caramba 13725 stofamilj 37 året var 1984. hon var högt utbildad i dressyr. Jag tävlade henne i lättare klass ihoppning 110. Hon fick ett föl som hette Olivin stofamilj 37. Henne vet jag inte så mkt om./Åsa

KL

Jag har http://www.blup.se/sv-SE/horses/15839-parla-37swb .
Idel röda staplar, men Pärla har lämnat mkt goda allroundhästar där Tornado är placerad i 145-hoppning och Savoy i Int dressyr. Flera avkommor har placeringar i msv hoppning och flera har dubbla diplom på kvalitetsbedömning. Hon fick elit 2006 och lever fortfarande som pensionär här hemma.
Hon har varit ett förträffligt ledarsto i alla år med det bästa lynne och temperament man kan tänka sig. Hon är en riktig Pärla!!

Senast ändrad:

Du hittar ju alla i fam 37 genom att söka på (37) i namnfältet på blup.se men det vet du väl? Sen blir det nog handarbete att leta igenom TDB och äldre reslutat på ridsportförbundets hemsida om du inte får fler napp här.

Du hittar ju alla i fam 37 genom att söka på (37) i namnfältet på blup.se men det vet du väl? Sen blir det nog handarbete att leta igenom TDB och äldre reslutat på ridsportförbundets hemsida om du inte får fler napp här.

Du hittar tyvärr inte riktigt alla genom att göra så, då det endast skrivs ut efter ston (naturligtvis), så framgångsrika hingstar/valacker får man inte med i sökningen. Dessutom har jag varit med om att alla ston inte har fått sin familj utskriven heller.

Ett komplement till BLUP är Hästkatalogen. Om du går in på en stofamiljs sida (exempelvis stofamilj 37) kan du se ex. de mest framgångsrika inom familjen, godkända hingstar och bilder på familjemedlemmar. Sidan bygger dock på att folk själv lägger in hästar där, så den, liksom BLUP, är givetvis inte heller komplett.

I och med att tråden startades 2006 så kan man gissa sig till att blup inte var så utvecklat då :-)

Liknande trådar

Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka