Stofamilj (34)

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare vapor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 178
V

vapor

Undrar bara lite om denna sto stam. Var härstammar den ifrån och kommer det något känt från den?

Sv: Stofamilj (34)

Stofamilj 34 stammar från stoet Erbfrau som var född 1916 oh importerades till Widsköfle. Hon var e Erbfiend x - Blümenhändler - Phoenix.

Det kommer rätt mycket känt från den, både avels- och tävlingsmässigt. Är det något speciellt du är ute efter? Familjen har främst haft anlag för hoppning.

Som Görel redan sagt så har de haft mest framgångar i hoppning.

Ett av familjens starkaste ston är Erblein 18969 (E: Leopard) som hade minst tre avkommor i MSV klass. (Erbchen E: Martini, Erbse´E: Bellini och Erbfee E: Master).

I dagsläget så är det väl Helena Lundbäcks fina ERBBLUME (E: Castor) som är mest känd för allmänheten ifrån familjen .

Har precis köpt en treåring med denna stam och var lite nyfiken, kan inte så mycket om stammarna

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 081
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 148
Senast: Piaff
·
Avel Flera av er är kunniga inom på avel på en särskilt nördig nivå, så jag tror jag kan få svar! Varför har vissa ston parentes med...
Svar
11
· Visningar
923

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka