Stofamilj 30 - Astrid

Cat_and_rat

Trådstartare
Är det någon som skulle vilja hjälpa mig med lite info om stofamilj 30.
Historiska fakta men även om någon stött på nutida hästar från familjen.
Tror att familjen är tämligen liten men det ska ha kommit bra hopphästar ur den.
Det finns ju en bok om stofamiljerna men den har tyvärr inte jag...

Senast ändrad:
Sv: Stofamilj 30 - Astrid

Jag hittar fyra ston i senaste stamboken som tillhör (30), 19358, 16062, 19217 och 16539. Ingen av dem verkar dock ha varit så väldigt använda inom aveln eller så har de fått hingstföl, så frågan om återväxten verkar onekligen tveksam.

Enligt boken "Våra stofamiljer" (som kom ut 1976) hade familjen 12 pristagare varav 2 i svår klass, Dan född 1951 e Drabant u Darling 2982 e Danger xx och Negus född 1940 e Nogat u Clara 2418 e Dante.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 598
Senast: Cissi_ma
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 841
Senast: Kajsalisa
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast...
2
Svar
21
· Visningar
815
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka