Större fötter?!?!? =/

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Jag kan inte ha min storlek på skor som jag ALLTID har haft.
Va ner på skohuset & skulle köpa nya skor, får inte på mej nån!
Får man större fötter efter förlossningen, samband med viktökningen?
Har gått ner över 25 kilo så ja borde ju få i fötterna snart..

Har haft ganska mkt vätska i kroppen. . kan man dricka vattendrivande för att "få ur d sista"?? Vill verkligen kunna
ha mina stövlar igen ;) Var kan man få tag i vattendrivande ?

Nån som vet nått om de här?
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Jag har fått större fötter sedan jag fött barn. Hade 36 tidigare och nu kan jag absolut inte ha mindre än 37.
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Är ett vanligt fenomen att man får större fötter och grövre vader efter graviditeten.
Men inget ont som inte har något gott med sig.
Du får köpa nya skor!
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Var glad att du inte var en 41 innan.. det var jag.. fick köpa 44 i gympaskor för att ha ett par skor nu under slutet av graviditeten :( hoppas fan mina fötter krymper.
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Det verkar vara ganska vanligt, både en av min systrar har drabbats av det och en av min kompisar. Själv har jag haft tur och har samma storlek som innan. Det var bara där under graviditeten som fötterna och vaderna var som ballonger av allt vatten, men det gick över inom en vecka efter förlossningen.
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Okej. . Hoppas verkligen mina fötter krymper!

Jag har redan stl 41-42. Tror inte d finns stövletter/stövlar i större storlekar =/ Har inte sett d på skoaffärerna här i Mora iaf ;(
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Nja, det är nog i största laget för damskor i vilket fall, men om det är någon tröst så har jag inte hört om större storleksförändringar än max en storlek. Så 44:orna kan du nog lägga undan sen. Mina skobekymmer i slutet av graviditeten förbättrades inte direkt av att en ponny-:devil: ställde sig på min lilltå och gjorde ena foten HELT omöjlig att ha i annat än JÄTTESTORA (i rymlighet, inte storlek) vinterkängor. Tyvärr var det mitt i vintern, annars hade jag satsat på tofflor...
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Ja och nej... Dels får man större fötter av att de samlar vätska men det brukar ju försvinna ganska så snart efter förlossningen, men eftersom man väger en hel del så trycks hålfoten neråt och gör fötterna större.
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Menar ni alltså att man får större fötter efter graviditeten oavsett om man går ner till normalvikt???
Mina fötter och ben är helt sjukt stora och svullna nu, men jag hoppas verkligen det går ner efter förlossningen.
Igår satt jag på badrumsgolvet en stund när pojkvännen duschade (vi får inte plats båda två längre :D ) och fick värsta läskiga utgjutningen i ena benet för att andra benet legat emot. Typ ett hål eller en stor grop in i benet. :rofl:



/Jossan
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Alltså det svullna går bort efter förlossningen, är du jättesvullen nu, så prata med BM och lämna urinprov, det kan vara början på havandeskapsförgiftning som man bör ha under kontroll, men det är inte alls säkert!
Men fotvalvet trycks ner och fötterna blir längre, alltså så "kräver" de lite större skor, ibland inte alls, ibland en halvstorlek, ibland en hel storlek men inget mer vad jag har hört.
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Eftersom mina urinprov varit bra hela tiden, tror jag inte ens jag nämnt för BM om mina svullna fötter och ben.
Trodde att det skulle visa sig på urinprovet först, om det var havandeskapsförgiftning på g.
I övrigt har jag väldigt låga värden på blodplättar, men det kanske inte hör till saken?
Ska oavsett ta upp det med BM på måndag om jag inte fött innan dess.



/Jossan
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Man har ligament även i fötterna o de blir ju mjukare under graviditeten, o tyngden "trycker" ut fötterna så de blir större. Hur mycket större är helt individuellt, på en del krymper fötterna till vanlig storlek medan en del får gå upp en stl. Dessutom tar det enl en sjukgymnast jag var hos 2,5 ÅR efter förlossningen innan skelettet är lika "hårt" som innan graviditeten.:crazy:
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Japp, köpte precis nya läckra stövlar i strl 40, jag som normalt har 39.

Mina fötter var jättesvullna under graviditeten, men det var mest på bredden. Svullnaden har gått ner så jag kan ha mina vanliga skor igen, men tydligen har de blivit lite längre (eller så var det en slump att stövlarna jag köpte var små i storleken).
 
Sv: Större fötter?!?!? =/

Lånar knapp.

Har också hört att fötterna (kan) blir större under graviditet och att det sen sitter i. Har ingen aning om det stämmer! Eller vad som händer. Jag är halvvägs själv nu och tycker snarare att mina fötter har krympt lite. Å andra sidan har jag väl alltid varit lite av en motvallskärring *skratt*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 854
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 834
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 442
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 875
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp