Stödhem, idag kommer nya kissen!

T

TesseToken

Tycker det är sååå spännande så jag bara måste få skriva av mig lite ;) Vi har bestämt oss för att bli stödhem åt KKS, och i eftermiddag kommer det en liten sköldpaddstjej till oss. Hon kan inte bo kvar hos sin familj pga. utlandsflytt, och var avlivningshotad. Jag hoppas verkligen att mina kissar accepterar henne, så hon kan bo här tills hon hittar en egen familj. Hon är visserligen tam, men det lär ju ta ett tag innan hon aclimatiserat sig. Känns bra att kunna göra nått litet för att hjälpa! :)

Sv: Stödhem, idag kommer nya kissen!

Nu har hon kommit! Hon har placerat sig under sängen å ligger där å fräser så fort de andra kommer i närheten. Hon har fått mat och vatten och en en egen låda i närheten, tänkte låta henne va ifred nu. Får se om hon vågar sig fram senare lilla sötnosen :d

Att vara stödhem är ett jättebra sätt att hjälpa katter på, tycker fler borde vara det!
Det värsta är väl att man fäster sig vid dem så mycket så det är svårt att lämna bort dem.

Vad bra initiativ att bli stödhem :) Verkligen ett bra sätt att hjälpa katthemmen.
Håller med Heulwen, lite tråkigt bara när man måste säga hejdå. Men förhoppningsvis kommer de ju till ett permanent bra hem sen.

Jaa, det känns bra att kunna ställa upp på nått sätt, tycker katthemmen gör ett otroligt jobb. Min ena hona kommer från kks, och hon e hur go som helst! :love:

Nya lilla damen uppehåller sig fortarande under sängen, men det verkar som om hon har smakat lite mat iaf :)

Åh den katten har jag läst om tror jag!!
Var lite orolig för hur det skulle gå för henne, vad roligt att höra att du ställde upp som stödhem! Du måste ta lite kort när hon funnit sig tillrätta och lägga ut här! :love:

Sjjälv ska jag köpa två vuxna honkatter (mor och dotter) av KKS som kommer på söndag. Längtar :bump:
De har bott 4 katter på en toalett utan ens ett fönster i nästan ett års tid :( För dottern är det sedan hon var nyfödd, för mamman ett år av kanske 2-3 år hon varit i livet... Det är länge.
Men här ska de få springa fritt på våra 65 kvadrat och vi ska även näta in balkongen så de kan sitta därute och titta, lukta och sola :D
Å få all kärlek de bara vill ha förstås :love:

:bow: till dig som skrev en tråd om stödhem, hoppas några fler kan tänka sig bli stödhem efter att ha läst här!

Tack, ja katthemmen behöver verkligen fler stödhem! Och har man möjlighet så är det ju så enkelt att öppna sitt hem för en liten kisse i nöd tills ett permanent hem kan ordnas.

Millie har redan börjat komma iordning, hon är en otroligt kelen katt! :) Lägger ut ett halvtaskigt kort sålänge, det kommer bättre sen :smirk: Det syns inte alls att det är katternas favvo-fönster va? :angel:

PICT0240.jpg
[/IMG]

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 131
Senast: Thaliaste
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur