Stockholmsmästerskapen

Sv: Stockholmsmästerskapen

Såvitt jag känner till måste man rida det första loppet, eftersom det är placerande. Heatindelningen sker sen efter tid, startar man inte första dagen anses man som struken/avvikit.
Det är vad jag får fram av mina äldre anteckningar, om jag inte misstolkat dem.:crazy:

Himla dumt! I synnerhet med tanke på tidsprogrammet för just denna tävlingen för vår del. Får se om jag tävlar alls i så fall...:crazy:

Om du avvaktar lite så ska du får svar, för en domaare säger så här. Det som inte står i FIPO får man göra, och ingenstans står att läsa att man inte får göra så. Du får besked av en domare som kommer att vara på plats, det blir lixom bäst så eftersom det är dom som står för besluten.

Om du avvaktar lite så ska du får svar, för en domaare säger så här. Det som inte står i FIPO får man göra, och ingenstans står att läsa att man inte får göra så. Du får besked av en domare som kommer att vara på plats, det blir lixom bäst så eftersom det är dom som står för besluten.

Japp jag har fått besked nu. Antingen checkar jag in själv ikväll eller så gör min stallägare det åt mig på lördag morgon. Sedan kommer pålle på lördag kväll och så tävlar vi på söndagen bara.

Jag har haft alldeles för mycket att göra på sistone för att orka tävla båda dagarna så det var skönt att det löste sig!

Glöm inte att stryka dig i sekreteriatet på de första loppen, alltså meddela det.

Jag kom 3a i FS1 på 4,07. 10a i T2 med 4,70 och 11a i F2 med 3,67
nytt poängrekord i alla grenar för mig!!! =)

FS1 vanns av Sara Gerdingen och Strokkur för Gladur (såklart)

Åkte hem efter lunch så jag hann inte se a-finalerna....

/Lina

Jag får se alla, och jag kommer bli mest retad av Peter Mesch :o :D

Tävlar han fortfarande? :O jag vet inget om han men jag har för mej att han tävlade Lysingur (lena mannerheims föra hingst), och det var några minst 15 år sen :S

Tävlar han fortfarande? :O jag vet inget om han men jag har för mej att han tävlade Lysingur (lena mannerheims föra hingst), och det var några minst 15 år sen :S

Ja han tävlar fortfarande på en valack Fálki heter han.... Tävlar T1 och V1... /Lina

Jag vann F1 ungdom och T2 ungdom :)
Är nöjd med honom, även om han var lite jobbig i lösa tyglar-momentet i T2 (la sig i pass, galopperade och travade!) och inte ville skritta ordentligt i femgången ;) Men med tanke på att vi inte tränat så är jag jättenöjd :)

Som Linisen84 svarade, så tävlar Peter Mesch fortfarande.
Men inte alls lika ofta som förut. Denna tävlingen tävlade han på en mycket fin häst vid namn Falki.
Han är så rolig Peter..

Förresten, var dte bara jag som FÖRÄLSKADE mig i musblacka hingsten Gammur frá Reykjavík?! :love:

Förresten, var dte bara jag som FÖRÄLSKADE mig i musblacka hingsten Gammur frá Reykjavík?! :love:

Haha nej, det var det inte! Vet måånga som vill ha honom ;) Han är väl till salu också...

Men kan ni skriva lite resultat då för sjutton:D

Fyrgång -tölt ungdom och vuxen
Femgång ungdom tölt
passgrenar?

Meh kommer inte ihåg :p Sanna o Glanni vann iaf fyrgången! :)

Ja jag vill också veta. Rätt många bilder finns redan på stormurs hemsida, men inga resultat.

/Malin

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III