Stockholm International Horse Show

confetti

Trådstartare
Går på tvåan nu, är med en hel del hundar:)

Just nu är det en dam till häst med tre BC som vallar några skitcoola getter under hästen :O

Sv: Stockholm International Horse Show

Var och såg det live. Anne Kruger som hon heter har haft vallningskurser här i sverige, och jag har haft förmånen att gå en för henne. Helt extraordinär människa.
Jag såg också inspelningen på TV den helgen som showen var. Kunde knappt fatta hur dåligt informerad speakern var. Han surrar ju om att getterna är dresserade. Han fattade inte alls varför hundarna var där, osv. Man blir ledsen av att höra att dom inte kan ta reda på mer fakta när dom nu ska kommentera.

Sv: Stockholm International Horse Show

Visst var kanske speakern okunnig om ämnet men visst är getterna till viss del
"dresserade", de är ju invallade. Får/getter som är invallade och vallas
i samma mönster för en sådan show lär sig snabbt vad som gäller, men
självklart syrs de ju av hundarna.
Men visst är det fantastiskt att se. hon är mycket skicklig :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för Stockholm International Horse Show 2024. Hästarna intar fotbollens nationalarena under fyra dagar och här hittar du...
Svar
0
· Visningar
80
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trygga ledare, vår satsning på en trygg stallmiljö smittar av sig under Washington International Horse Show genom anti-mobbning...
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 448
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 161
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka