Stockholm cup, behöver jag veta något speciellt?

aida

Trådstartare
Hej! Jag behöver lite hjälp.
Jag kan i princip inget om galopp och nu har jag vunnit en VIP-dag på Täby i samband med Stockholm Cup.
Jag läste i tråden om Derbyt på jägers om klänningar och hattar..?
Är det någon form av tradition?

Så vad behöver jag veta inför min dag på Täby?
Vad får jag inte missa?
Vad är det för klädkod?
Vilka ska jag satsa på för att vinna högsta vinsten? ;)

Sv: Stockholm cup, behöver jag veta något speciellt?

Rent under är ett bra utgångsläge.:angel:

Ska du på VIP-tjosan är det något snyggt som gäller men hatt är absolut inte nödvändigt. Men gillar du att ha hatt är det en bra ursäkt att gå i hatt.:D

Sen beror det på hur vädret blir, det brukar finnas ett VIP-tält på dylika tillställningar och det kan hända att du behöver fleece för att inte frysa ihjäl. Men det brukar vara ganska fint väder till Cuupen och då kan man till och med ha klänning om man är så lagd. Annars duger det bra med snygga byxor, en kavaj och lite blingbling. Svårt att råda någon man inte känner alls.

Vem som vinner får du vänta med till startlistan kommer - skulle tro att det startanmäls på måndagen i den veckan.

Haha! Rent under - check ;)

Något snyggt, hmm... jag är en typisk jeans och t-shirt männinska. Men jag gillar att få anledningar till att klä upp mig så det ska väl gå att ordna.
Men hatten? Vad är det för typ utav hatt? Finns det inte bilder från någon sån här tillställning någonstans?
Jag vet att jag har sett på tv någon gång från något liknande, om det var trav eller galopp minns jag inte, där alla sprang runt med hattar, den ena mer extrem än den andra.
Ska den vara elegant, spektakulär, utsmyckad eller extrem? Kanske alltihop på en gång? :idea:

Haha, känns som om det här kan bli en rätt rolig tillställning!
(ska det göras så ska det göras ordentligt!)

Om det var mycket hattar var det förmodligen från Derbyt då en del klär på sig väldigt fåniga hattar med hästar och annat krafs på. Själv tycker jag att det är ganska pinsamt...:cool:

Men om du vill ha hatt är det något som passar till dina kläder i övrigt. Om du har jeans och en snygg tweedkavaj kan det vara fräckt med en herrhatt.:D Eller "go western" med cowboyhatt. Huvudsaken är att du trivs med det!

Tänkte bara hoppa in här och skriva att vi hade en jättetrevlig dag på Täby.
Det blev ingen hatt! Och jag såg inte så jättemånga med hattar heller, men några fina var det :)

Mitt bud, Peas and carrots, svek mig och totalt sett så gick jag hem med minus i kassan :cool: (fast några rätt fick jag i alla fall!)
Jag skyller på att det var första gången!

Glassen som vi åt till dessert var det godaste jag någonsin ätit, nästan bättre än sex! :angel:
60347_445134373112_668158112_5165198_1939525_n.jpg

Jag ska definitivt gå på galopp fler gånger!

Va' kul att du hade kul, trots att vädret inte var så där strålande precis..

Ser att du bor i Skåne? I så fall får du testa Jägers torsdagen 30 september. Då är det japansk afton med sushi och andra japanska godsaker. Dessutom ska hästen jag äger tillsammans med massor av andra kvala - alltså bli godkänd för att börja starta på riktigt! Några av oss är Bukefalister.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Hundhälsa Har ibland på nätet stött på personer som hävdar att deras hund okynnesdricker, dvs dricker stora mängder vatten (och kissar därefter)...
2
Svar
26
· Visningar
9 807
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 507
Senast: kem
·
B
Islandshäst Någon som vill veta resultaten från Aska cup? Det är en gaedingakeppni som gick idag i Finsta ridhus utanför Norrtälje. Tävlingarna var...
Svar
11
· Visningar
2 934
Senast: Båbbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka