Stochampionatauktionen

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
Sv: Stochampionatauktionen

Undrar det samma...
Har sökt på nätet, men det verkar inte ens som att de lägger ut resultatet allteftersom?

Tackar:bow: retar mig på när det står åter för ja vill veta vad priset låg på även om det är åter...

tackar för länken! Skoja inte vad billigt det är (hitills)!

Var uppe å tittade på hästarna men kunde inte stanna till auktionen.. de e nästan bättre att köpa en 1åring där än att betäcka 50.000kr för en Kadabra unge :eek:

:o borde nog skaffa glasögon de va väl tur att den inte gick för det men 25.000 för en Enjoy Lavecare..... hoppas ja såg rätt denna gången..

Ja, Enjoy Lavec-arna står inte alltid högt i kurs på auktionerna dessvärre. Vet ett år när Ludde hade sin auktion - det var många efter Enjoy som gick för långt under fölavgiften då. Tycker inte han är prisvärd på det sättet. Kanske om man ska behålla en unge efter honom, men sälja verkar svårt i vissa fall.

Makalöst dåligt betalt för Coktail Jet-are också.

Ja det var verkligen uschligt dåligt betalt. Men Windsongs Legacy verkar det betalas för iaf.
Någon som var där och såg några Rotation avkommor?

Dom ökade vil dubbelt i värde sen han dog. Dessutom har väl tvååringarna i USA redan gått bra.

Jag åkte upp på dagen o tittade på Rotations avkommor alla var väldigt ädla med nätta huvuden men reagerade på att dem var korta i kroppen... såg inte alla röra sig såg två st den ena gick passgång hela tiden i skritt den andra såg trevlig ut. Såg en Egon Lavec avkomma med det var en riktigt snygg hingstunge..

Jaså?
Jag trodde den inte var fin. Tränaren som har en stjärna efter Egon Lavec(och som där med borde vara extra intresserad tycker man) köpte ju en Rite on Lineare för 160...

Ja det tycker man... men egon lavecs avkommor har väl inte legat så högt i pris på auktioner eller??

Någon som var där och såg några Rotation avkommor?

Pappa var där en sväng på visningen. Och han sa att han blev besviken för att nästan alla var små och sorkiga. Så de blir antagligen inte betäckning med rotation nästa år som vi tänkt..

Pappa var där en sväng på visningen. Och han sa att han blev besviken för att nästan alla var små och sorkiga. Så de blir antagligen inte betäckning med rotation nästa år som vi tänkt..

håller med att en del av dem var riktigt små men dem kanske hade små mammor... tror jag hoppar över att betäcka med honom nästa år med pga att dem var så korta i kroppen men vem vet de kanske växer till sig de e ju ett tag kvar till nästa gång

jo precis.. var de inte rotation som var väldigt sen föresten? Om man jämför med andra amerikanska hästar alltså

Nu när de är sålda, antar jag att jag kan lägga ut auktionsbilderna på våra:

Alfas Curtain. Gick för 35000.
curtanreklam.jpg

Alfas Cinderella. Gick för 20000.
cindyreklam.jpg

Alfas Cleopatra. Gick för 50000, vilket vi faktiskt är nöjda med, då hon är rätt inåttåad.
cleoreklam.jpg

Samtliga är friröntgade, inkörda, och visade sig på ett alldeles utmärkt sätt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sex nya deltagare från trav- och galoppsporten får via ATG Talang möjlighet att boosta sin satsning mot toppen i sin respektive sport...
Svar
0
· Visningar
55
Senast: Gunnar
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
303
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Har ni testat Voxra? Jag ska prova den medicinen mot depression och ADHD, men jag hittar inte mycket om folks erfarenheter på nätet...
Svar
13
· Visningar
520
Senast: Krystalline
·
Trädgård & Växter Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Nebraska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka