Sto - Vancover-Herkules-Brisad. Hingstval?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hovdam
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 287
H

Hovdam

Frågar för min vännina som är utan dator för tillfället. Hennes sto är som sagt e. Vancover ue. Herkules uue. Brisad. Ett sto med mycket bra exteriör, rör sig underbart, välutbildad i dressyr men inte så mycket tävlad. Även tränad i hoppning vilket hon gillar och även där har talang. Ganska mycket fullblodstyp.

Hon är ca 1,70 och trevlig med dom hon gillar, men är ingen häst för en mindre erfaren. Tuff och stark, och går emot den som inte har kompetens nog att rida en häst av denna kaliber. Så en hingst med mycket trevligt temperament skulle nog vara att föredra. Men det viktiga för min vännina är att hingsten har MKT hög ridbarhet och gångarter i toppklass.

Vad har ni för förslag på hingst? Eventuellt kommer min vännina köra ner henne till Tyskland, där hon tidigare arbetat, men vill gärna ha lite tips från er erfarna uppfödare om det finns några intressanta hingstar i Sverige. Hon vill helst ha en hingst med Donnerhall i stammen.

Sv: Sto - Vancover-Herkules-Brisad. Hingstval?

Åh vilken härlig stam! Hade hon varit min hade jag valt Hermes;)

Håller annars med föregående om Don Primero. En fantastisk hingst som bör användas så mycket som möjligt till de ston som passar honom.

Jag håller helt klart med Görel och hade tittat närmre på Hermes, han har ju ett fantastiskt temperament och hans tävlingsresultat talar ju sitt eget språk vad gäller ridbarhet och gångarter. Han är ju dessutom svensk vilket jag tycker är ett plus i dessa tysk-mode tider. Väntar själv en Hermes-avkomma till våren så jag kanske är lite partisk :angel:

Hermes verkar ju intressant men jag tror min väninna kommer att tycka att han är lite liten. Och så vad det ju detta med hennes Donnehall-krav i stammen. Några andra tips för ett sto med denna stam?

Bocelli kunde kanske vara något. Baserat på treårstester toppar han ju listan som gångartsförärvare i Sverige. Han är ju e Blue Hors Don Schufro (e Donnerhall-Pik Bube) ue Bernstein-Toe Hold xx.

Ska tipsa om detta! Inget dåligt förslag det inte! :) Själv var jag inne på Don Schufro "him self". Men ska kolla upp Bocelli. Tack för tipset!

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 339
Senast: Jate Volim
·
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 580
Senast: smulan87
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 590
Avel Jag har ett ungt sto som ska betäckas tidigt i vår. Nu behöver jag hjälp och tips om hingstval. Stoet är 75% welsh, resten halvblod och...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 491
Senast: peråke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?