Sto som brunstar nu!

lovehorses

Trådstartare
Hoppas det är på rätt du!

Är det fler som har ston som börjat brunsta nu när värmen kom?!?!??

Jag har en som har blivit helt tokig, går inte att rida henne. Vet tamehåle inte vad jag ska göra!??
De började för över en vecka sedan, närmare 2 veckor sedan och har fortsatt. Har aldrig varit med om liknande.

I våras när det kom en hingst till stallet blev hon brunstig men jag kunde ändå rida henne. Hingsten har varit borta på bete hela sommaren. Går bara med en valack. Nu går det inte, så fort jag klämmer åt med skänkeln så stannar hon. Till och med vid uteritter vilket inte varit något problem tidigare.

Vet inte vad jag ska göra med henne... låta henne stå! hur länge? Verkar aldrig ta slut...

Ursäkta gnälltråd men jag har ledsnat på min häst just nu!:(

Det lutar lite åt att ringa veterinär iallafall och höra vad de säger. Blir galen när det inte går att göra något med henne. Det har ökat brunstningarna de sista 2 åren.Förut märkte man knappt dem.

Hoppas det är på rätt du!

Är det fler som har ston som börjat brunsta nu när värmen kom?!?!??

Jag har en som har blivit helt tokig, går inte att rida henne. Vet tamehåle inte vad jag ska göra!??
De började för över en vecka sedan, närmare 2 veckor sedan och har fortsatt. Har aldrig varit med om liknande.

I våras när det kom en hingst till stallet blev hon brunstig men jag kunde ändå rida henne. Hingsten har varit borta på bete hela sommaren. Går bara med en valack. Nu går det inte, så fort jag klämmer åt med skänkeln så stannar hon. Till och med vid uteritter vilket inte varit något problem tidigare.

Vet inte vad jag ska göra med henne... låta henne stå! hur länge? Verkar aldrig ta slut...

Ursäkta gnälltråd men jag har ledsnat på min häst just nu!:(

Jo då, stona i vårt stall är också mycket brunstiga nu. Min häst kan jag inte använda skänklarna på alls för tillfället, utan det är bara att rida med sätet, och hon tokbockar i varje galoppfattning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästvård Frågar åt en stallkompis. Hon har ett äldre sto på 22. För 7 veckor sen kom ett annat sto hon träffat för några år sen. De har inte gått...
2
Svar
31
· Visningar
3 496
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka