Sto med stor svullnad

C

cubox

Kom ut för att morgonfodra. Mitt dräktiga sto (fölar 1 april) har en stor vätske fylld bula mitt imellan frambenen som känns som gele. Kan även se att hon har fått en extra mage. Men då inte jätte stor. Hon äter har ingen feber och är ivrig på att komma ut. Vad kan detta vara? Är det någon som har erfarenhet om detta? Skall nartuligtvis ringa vet nu vid 9.00.

Sv: Sto med stor svullnad

du behöver inte vara orolig.
hästar liksom gravida kvinnor får vätska i kroppen.
Din har säkert vätskeödem (ansamling) under buken.
Mitt sto har haft en stor plan bula ett bra tag, som ibland är större ibland mindre.
Mitt förra sto hade flera ödem under magen.
Helt normalt.

Liknande trådar

Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 275
Senast: Lisa2014
·
C
Hästvård Hej, vänder mig till er bukisar för att höra om ni varit med om något liknande!? Min häst gick omkull förra veckan i skogen, hon...
Svar
7
· Visningar
7 159
Senast: Mynta2
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 362
Senast: Legolaz
·
A
Avel HEJ Köpte förra veckan av ett stuteri ett varmblodstravare 9 år dräktig i 8 mån och skall föla 1 juni ,hennes första så hon är ej så...
Svar
4
· Visningar
1 789
Senast: millus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna
  • reservdelar till klösträd