Sto i brunst!

M

My Precious

Nu måste ni sto ägare hjälpa mig som är van vid vallacker. Jag har nu precis köpt ett tvåårigt sto. Hon är igentligen världens mysigare häst i vanliga fall men nu har hon börjat brunsta. Skall vara vanligt när ett sto byter stall att hon brunstar kort efteråt. Idag var hon en riktig bitch, hon bet (kände tänderna) i axeln hotade mig med benet var jätte orolig i allmänhet. Skall jag ha förståelse för detta bettende hos henne och bara låta henne vara eller skall jag aggera som jag skulle i vanliga fall hon hon inte hade brunstat?
Hur tycker ni att jag skall göra?:(
 
Sv: Sto i brunst!

Jag tycker att när hon går över gränsen så markant ska du säga till på skarpen och få en reaktion! Annars tycker jag att kan man så hantera
/ stör det lilla livet så litet som möjligt under brunsten speciellt om det bara är värst någon dag och du inte måste göra ngt särskilt egentligen...

Så kan man njuta av hennes trevliga jag och låta henne ha sina hormoner för sig själv i hagen med hästkompisarna...Nu kommer ju hösten så det bör ju lugna ner sig iallafall :)
 
Sv: Sto i brunst!

Jag skulle aldrig acceptera att något av mina ston uppförde sig illa vid hantering, oavsett om de brunstar eller inte. Visst är det bra att veta varför hon uppför som hon gör, men för den skull så ska hon veta var gränsen går för vad man får göra.
 

Liknande trådar

Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 920
Senast: Egonson_
·
Ridning Hej! Jag har en 6-årig valack, som har en väldigt stor personlighet. Han kastrerades tidigt, redan vid 11 månader pga fruktansvärt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 430
Senast: caballus
·
Avel Jag har ett sto född 1988 som jag haft i femton år. Hon har aldrig visat speciellt mycket brunst, ett litet enstaka pip bara i övrigt...
Svar
3
· Visningar
1 917
Senast: Görel
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 158
Senast: Lisa2014
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp