Sto familjer - sto stam

HEXE

Trådstartare
Var hittar jag bra sidor för att försöka forska lite, kollade på ASVH men hittade inte vad jag sökte där.

Finns ett häfte/bok som heter "våra stofamiljer" (har jag för mig) där det står om lite om alla familjerna, är från 70-talet någon gång. Har för mig att det är någon som håller på att skriva en ny mer uppdaterad bok.... men vet ej vem eller hur det har gått. Är själv intresserad av att få tag på den när den kommer ut...

Är det något speciellt du vill ta reda på/fråga efter så ställ frågan, finns flera här som har "våra stofamiljer" och någon kanske är snäll och vill hjälpa! ;)

Jag håller på med en bok - men det lär dröja innan den är klar... Det är ju det där med tiden... Har mycket material, men det behöver kompletteras och sedan skrivas om i mer "bokvänligt" utförande. Fick ju dessutom massor av idéer när jag fick Jac Remijnses bok om holländska stofamiljer - så skulle jag vilja lägga upp min (den är helt otrolig!).

Mvh Cissi

Jag har "Våra Stofamiljer", och tillgång till uppgifter om de senare tillkomna stofamiljerna (nr 46-54) som finns i stamböckerna.

Ute på nätet tror jag tyvärr inte att det finns så mycket info om stofamiljer - men som sagt det är bara att fråga här så ska nog någon av oss kunna svara. :)

Hur kunde jag glömma att det var du som jobbade med den? :confused: Hejjar :bow: på dig och hoppas du får den som du vill. Måste vara hiskligt mycket arbete, väntar ivrigt på att boken blir klar :o

MASSOR av lycka till!!!! :love:

Hejar glatt tillbaka :D :D :D
Jo, det är ju mycket jobb, hinner inte med det just nu... Vill ju gärna...

Tack för dina uppmuntrande ord! :D :bow: :D :bow: :D :bow:

Mvh Cissi

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈