Sto 07 e: pomme royal - corrado wl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Finemang
  • Startdatum Startdatum
F

Finemang

Jag har nyligen köpt ett sto född 07 efter Pomme Royal - Corrado WL.
Hoppar helt gudomligt, har ett fint steg med bra takt och fint svung, dock är hon inte så stor.
Jag tror inte jag kommer visa henne på 3års iår så jag funderar på att betäcka henne nu i vår.

Någon som har några tips på hingstar?
Jag söker hingst inom hoppkategorin av den större modellen minst över 165 - ja vill inte heller ha för nätt häst utan gärna LITE grövre.

Tips?
Har Nintender i huvvet men vet inte riktigt hur de skulle bli..

Någon annan som har häst med samma stam eller liknande stam som avlat med något intressant?
Hur har era hästar efter samma stam som min varit?

Sv: Sto 07 e: pomme royal - corrado wl

Ludwigs Champion eller Lucky Point?

Båda är hoppinriktade men har även bra gång och exteriör. Är 169 respektive 170.

Sv: Sto 07 e: pomme royal - corrado wl

Har också en 07a e Pomme Royal.
Kan tänka mig att hon är runt 165 idag. Hoppas att hon klättrar upp till 170 så småningom. Käck häst av nättare typ. Satsar på treårstestet i år och betäcker antagligen nästa år. Lutar då åt CB II om vi tar oss till danmark. Men vi ska försöka ta oss och kolla på hingstar i år. :laugh:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag går i betäckningstankar till våren men har svårt att välja hingst till mitt sto då det är första gången inom avel för mig :)...
2
Svar
20
· Visningar
3 109
Senast: spagan
·
Avel Ska betäcka mitt sto, Casablanca -08, e. Caressini L ue. Pommes Royal. Hon är en försiktig dam med ett fint steg och fantastisk...
Svar
8
· Visningar
3 830
Senast: theJohanna
·
Avel En kompis har bestämt sig för att betäcka sitt sto, och behöver lite tips och idéer. Hon vill helst ha en dubbeltalang med bra...
Svar
7
· Visningar
1 833
Senast: CarEr
·
Avel Annars söker en hingst som kan passa min mors sto som ska betäckas nästa år. Vi behöver förbättra primärt halsansättning inte att den är...
Svar
12
· Visningar
1 452
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II