Stinker från anus.

F

Fan of Bill

Brors RR är 11 år och har sen igår bajjat gröna korvar. Han stinker från anus, men det är inte analkörtlarna som är problemet. Dom känns som dom ska och det finns inget att klämma ut. Veterinär ska kontaktas men jag vill höra om det är nån här som har en aning om vad detta kan vara?

Sv: Stinker från anus.

Vad har han ätit för skumt tro? Saknas det något grönt hemma? Som playdoh eller så?

Jag hittade mina öronproppar i hundens bajs vid ett tillfälle...

OBS!!!
Vissa råttgift säljs i gröna kuber som läggs ut av bla bönder (finns även röda/rosa).
Kuberna är typ "pressad spannmål" i konsistensen och om en hund äter i sej detta så bajsar den sedan grönt!

Finns det någon som helst risk att hunden kan ha ätit i sej gift så bör ni kontakta vet omgående!

/Swat

Grön avföring hos oss människor tydet oftast på "snabb passage". Är det annorlunda på hundar?

Äldre hundar kan få en sämre ämnesomsättning.
De kan då behöva ändra sin kost.
Vet du vad den äter (inkl godis, tillskott, matrester och allt annat)?

Liknande trådar

Hundhälsa Vår labbe stinker i rumpan. Har läst om analsäckar men han visar inga såna syntom. Han varken slickar sig eller åker kana på rumpan...
Svar
13
· Visningar
1 021
Senast: Sannnu
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
942
Senast: Migo
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 011
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 817
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18