stinkbrallan

emlem

Trådstartare
Efter 14 mjölkpass, tonvis av koskit och förpackad 2 dagar i vakuumpåde ( med fruktansvärd magsjuka bryr man sig inte om att packa upp) stinker min overall, BH och annat jag hade på mig trots att jag tvättat dem 3 gånger :mad:

Nån som ha några tips på avstinkifiering?

FJORTON MJÖLKPASS?! Mina kläder hade stått upp själva efter det utan tvätt :angel: Hur lyckas du?

Angående kläderna...
- lägg kläderna i blöt, lite vatten och en hel flaska sköljmedel.
- ättika sägs kunna ta doften ur det mesta. Sen luktar nog kläderna ättika istället iof. Meeeen inte den gamla doften.
- är du anställd har du i regel rätt till arbetskläder upp till en viss summa per år. KÖP NY OVERALL!:p (Jag hade personligen kört på det)

Häll ättika i sköljmedelsfacket. Funkar bra till det mesta, och är bättre för miljön än sköljmedel.
Lukten av ättika försvinner fort vid vädring.

FJORTON MJÖLKPASS?! Mina kläder hade stått upp själva efter det utan tvätt :angel: Hur lyckas du?

Jag mjölkar också om dagarna, mina arbetskläder tvättar jag max tvättade 2 ggr/månad (är lite dålig på att få det gjort), funkar fint det är ju en lagård så tänker inte på det, men så påpekas det ibland att jag är bra på att skita ner mig, hehe, en arbetskamrat tvättar efter 1-2 pass^^ tycker dock inte man blir så skitig av att just mjölka? mer av att gå runt bland djuren isåfall de ska ju alltid skita jämte än;)

Till ts har jag inte något bra råd men hade samma problem fast med grislukt, då hade kläderna legat 1 vecka i en påse och det gav med sig efter några tvättar+ att jag vädrade dem ute ett tag. Lycka till

@canine nä av att mjölka blir man väll inte jätte skitig. Men tycker ändå inte att man håller sig fräsch (brukade alltid få kobajs på mig nere i karusellen. O kavlade jag inte upp ärmarna var de blöta av mjölk haha) men tänkte inte på att alla inte behöver gå runt bland korna ;)

Jag tvättade mina kläder kanske 1 gång i veckan/ efter 8 mjölkpass. Nu för tiden räcker en gång i månaden (fåren bajsar inte så mycket på mig)

@canine nä av att mjölka blir man väll inte jätte skitig. Men tycker ändå inte att man håller sig fräsch (brukade alltid få kobajs på mig nere i karusellen. O kavlade jag inte upp ärmarna var de blöta av mjölk haha) men tänkte inte på att alla inte behöver gå runt bland korna ;)

Jag tvättade mina kläder kanske 1 gång i veckan/ efter 8 mjölkpass. Nu för tiden räcker en gång i månaden (fåren bajsar inte så mycket på mig)

Nä man känner sig inte så fräsch efter ett mjölkpass heller alltid, räcker att en ko skiter när man torkar av dem så är man nerstänkt sen:o hehe^^ har lärt mig att alltid titta mig i spegeln innan jag åker hem efter passet;) åh va roligt att jobba med får det skulle jag vilja testa:) synd att det inte är lika vanligt, de är så härliga!

Ättika, som några har sagt, kan nog hjälpa. Det hjälpte på en matta som ett barn hade kräkts på på jobbet. Provade först att tvätta kräkfläcken med diskmedel och vatten och så hängde mattan ute lääääääänge (flera dagar). Så fort den kom in igen stank det kräk i rummet. Sedan provade vi att tvätta med ättika utspätt i vatten och så fick den torka. Tog in mattan, som luktade ättika i några dagar (men det luktar ju bra mycket bättre än kräk...;) ). När sedan ättikslukten avdunstade så luktade mattan INGET alls, dvs kräklukten var helt borta. Så prova du ättika på dina byxor :)!

Haha verkligen inte!

Vi kan byta jobb ;) föredrar kor alla dar i veckan.

hmm intressant nu har jag träffat ett par st som sagt likadant i princip, undrar om jag har en romantiserad bild av får måntro:angel: tycker de är så söta när de står och bräker;) och så är de lite mindre, och mindre skitiga, men de ska tydligen kunna föra ett herrans liv fick jag höra.^^ förlåt ts för trådkap.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 299
Senast: Badger
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 165
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
993
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 482
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar