Stinkande marsvinsurin

paradiset

Trådstartare
Ja vad gör man? Städar var 4:e dag hos mina 3 hanmarsvin, då har de koncentrerat all urin till ett hörn av buren. Spelar ingen roll om jag plockar lite var eller varannan dag det luktar lika äckligt för det, nästan som skämd mat eller lik...De får inget konstigt att äta, pellets, röd eller vitkål, äpple ibland, morot och hö o ibland annat grönt såklart. Har spån o halm. Är toalett bättre?

Sv: Stinkande marsvinsurin

Hej

jag tror man bör städa oftar när de är 3 stycken.
Prova toalätt, det bör lukta mindre.

Jo jag gjorde det men det verkar inte vara själva mängden som luktar utan även ett litet stänk stinker alltså. De gör allt i ett hörn där de inte går annat än när de ska pinka så det är inte ofräscht eller så. Jag städar oftare när jag hinner men ibland går det 4 dagar eftersom jag har fullt upp med hem o en ammandes baby på 2 mån som inget annat gör än äter mig tom:devil:

jag städar mina varje dag? :smirk:

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har det fantastiska nöjet att passa två små grisar i 2 veckor. Det var längesedan jag hade marsvin, men har full koll på hö och...
Svar
4
· Visningar
939
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 985
Senast: Bapelsin
·
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns biljoner med trådar angående detta men varför inte en till? :) Jag vet att det kräver tid, kunskap och en bra...
2
Svar
24
· Visningar
4 833
Senast: spinxx
·
Hemmet Buke brukar ju ha svar på allt så jag tänkte bolla lite med er :) Jag och sambon köpte ett jättefin hus för ett tag sedan, samma dag...
Svar
19
· Visningar
2 787
Senast: Draumsyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25