Stilbedömd terrängritt 18/3 Flyinge HSK

Sv: Stilbedömd terrängritt 18/3 Flyinge HSK

Jag upplevde samma sak som du, jag hade absolut inte velat rida fortare än jag gjorde om jag hade haft en unghäst, och jag red ju oxå för långsamt. Nu spelar det ju som sagt inte mig någon roll eftersom jag har en gammal häst, men jag hade reagerat på det om jag suttit på en unghäst.

En av ryttarna som fick stopp menade att hon blivit stressad av detta med tiden och därför fick hästen lite för lång. Mycket troligt.

Så är det väl dock i vanlig fälttävlan oxå? Över optimaltiden får man straff medan intervallet optimaltiden - 15 s inte innebär straff. Jag kollade dock bara snabbt i TR 2012 på mom 469 och är inte mer insatt än så.

Hmm, har det alltid varit så? Har för mig att det var straff för +/- 15s på optimaltiden?

Hmm, har det alltid varit så? Har för mig att det var straff för +/- 15s på optimaltiden?

+/- 15 är bara Clear Round och det brukar bara Gärds ha ;) men inte ens vi har det nu...
Det är alltid -15 som är ok förutom i enstj och högre där du får rida så fort du vill..

Haha jaha! Så kan det gå om man inleder sin ft-"karriär" på Gärds och förlitar sig på att erat ord är lag ;) Haha! :) Men det var ju bra att jag lärde mig det. Har läst TR tusen ggr men aldrig reflekterat över att det bara var -15s. Vilken bra ryttarrepresentat jag är som kan TR såååå bra :angel:

Halvt kl

Jag rider aldrig med klocka ändå, och struntar i tiden. Jag vill inte bli stressad av tiden, är för osäker än och vill inte riskera något, så jag rider i ett tempo jag känner mig bekväm i och där jag känner att jag har kontroll. Blir det över tiden så har jag lixom bara köpt det och inte tänkt på det så mycket :D

Jag tror faktiskt det var så typ första året jag red ponny, dvs för ca 10 år sedan :D Men jag är inte säker. Har iaf varit - 15 länge på tävling sedan mitt sista ponnyår typ. Sedan slutade jag läsa uppdateringarna :p

kl

Det står på sidan med kvalregler nu att det är resultaten exklusive tidsfel som kan räknas som kval

:banana::bump::banana::bump:

Haha ja! Hon ÄLSKAR fälttävlan!! Och inte ett dugg trött var hon efter den rundan. Jag bara gav henne liiiiite tygel, drev inget alls med benen, och hon sköt iväg som en pil!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 429
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 610
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Zpunk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka