Stigläderköp - Hjälp mig!

Ms_Antrop

Trådstartare
Jag ska köpa nya stigläder till min nya sadel, funderar på webbers, eller ja, sånna där med t-spännen helt enkelt :p Men vilka är bra?
Det är stängda stigläderfästen (FF Liberty), så jag behöver läder med spännen i båda ändarna (för som jag har förstått det finns det sånna med spännen i bara enda änden, eller? :angel:). Sen vill jag gärna ha läder som passar till vanliga stigbyglar, så spännet får inte vara så stort så att det inte går att trä på stigbygeln ;)
Kollade på Höök's, men dom verkar bara passa om man har stigbyglar med större öppning...
Just nu har jag vanliga stigläder från CH som jag bara har vänt uppochner :p, men dom är alldeles för långa så flärpen som blir över är väldigt irriterande. Annars så stör jag mig inte nått speciellt på spännet eller så.

Hjälp mig Buke! :bow:

Sv: Stigläderköp - Hjälp mig!

Vad ska man ha för storlek förresten? Kan 70 cm vara lagom till mig som är 166 cm lång och har ganska korta ben?

Sv: Stigläderköp - Hjälp mig!

Har du stängda fästen skulle jag vara väldigt noga med en riktigt bra säkerhetsstigbygel.
Jag har softup o är väldigt nöjd. Har deras läder o tycker de är suveräna, inte många kronor dyrare än tex prestiges men mycket bättre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 637
Senast: Blyger
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 167
Senast: lillamy73
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
2 098
Senast: Aningsfull
·
Utrustning Jag har äntligen lyckats köpa en ST Dressage :love: provred en och den låg huuuur bra som helst på min häst!! Trodde aldrig jag skulle...
2
Svar
20
· Visningar
2 261
Senast: Tez1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka