stigläder

FT_ryttare

Trådstartare
Vilka stigläder använder ni?

har ny sadel och måste då ha nya stigläder, och stigbyglar för den delen.
Sadeln är brun (prestige versailles) .
Någon som har nå tips på stigläder?
vad använder ni för stigläder ?

VIll inte att dom ska töja sej direkt...

Sv: stigläder

Jag har Butet och Prestige, tycker båda är bra...mina butet har inte töjt sig men prestigen lite.

jag har ett par från CWD. De är s*it bra! jätte mjuka och fina.
Har haft lite dålig erfarenhet av dubbelsydda tidigare, då de varit hårda och alldeles för tjocka, men CWDs är jättebra...

Vet dock inte vad de kostar då jag fick mina på köpet när jag beställde min sadel

Jag har ett par jättebra i kalvskinn från GeKås!! Kostade under 200-lappen, och jag har inte märkt av att dom töjer sig! :love:

Diana

Senast ändrad:

Har stigläder från Prestige, Tolga o CWD, alla är dubbelsydda med nylon inuti. Prestige lädrena håller mkt bättre än de andra, har haft par i många år innan de har börjat bli slitna!

jag har prestige, de töjer sig inte men jag vet inte om det bara är på min sadel (butet) men om e SKITSEGA när man ska ändra hål och så.. :/

jag är lite inne på ditt spår där.. inte så förtjust i de dubbelsydda med nylon, upplever att dom är sega att ändra.
Samt även att sömmarna går sönder o då är dom hopplösa.

jag är lite inne på ditt spår där.. inte så förtjust i de dubbelsydda med nylon, upplever att dom är sega att ändra.
Samt även att sömmarna går sönder o då är dom hopplösa.

Kan hålla med om att prestiges är i tjockaste laget. De från Cwd o Tolga är mkt tunnare o smidigare men håller inte alls lika länge.

Knight har jättebra (tunna) med nylonkärna, är jättesmidiga och med vita sömmar = snyggt :)
Jag ska köpa såna när jag hämtar min sadel nästa vecka.

Gör det, de jag såg var bruna och riktigt fina, men min sadel är svart så jag måste ha de svarta (lite fulare :p).

Jag gillar mina från Butet. De är inte alls lika tjocka och svåra att ändra hål på som Prestiges. Har inte märkt av någon uttöjning av dom heller.

ett följdfråga..
hur långa läder har ni ?
mina är ca 135-145 inte mätt exakt än.
Fått tips om ett par 125 men frågan är om de blir för kort..måste mäta .

Så vad har ni för längd?

jag har butet läder str 140. perfekt långa då det är så fult när det är mkt som sticker ut :D

men jag har skitlånga ben (är själv 180 lång)

125 läder är typ till dem som är runt 165 långa.

mina är 135 och jag är 178 lång. Dessa blir perfekt längd på när jag sitter med hoppläder. Då når de genom öglan men hänger inte och fladdrar utanför.

Jag har prestige stigläder och är jättenöjd med dem:)

Senast ändrad av en moderator:

om man får hoppa in lite här me en samma fråga!?:
undrar lite med efter stiglädren, vilka man ska ha ?

Har en stubben allround mot hopp, svart/brun.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är på väg och ska sälja min häst. Tänkte fråga vad hon som har haft honom på foder och även är den som köper vill ha för saker...
Svar
2
· Visningar
434
Senast: WildHorse
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela...
Svar
19
· Visningar
1 034
Senast: Freazer
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 936
Senast: MML
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar