stigläder

S

straaawberry

jag är ca165cm lång, och har ganska långa ben, nu är det såhär att jag har köpt en ny sadel, brun (tobacco), innan har jag bara haft svarta sadlar, och jag ska köpa nya stigläder, och jag har absolut ingen aning vilken storlek jag ska ha. hjälp mej. och stigbyglar, dom böjda (någon australiensk typ) är dom bra? eller är dom vanliga med gummisnodd bäst? dom dyra (med svart på sidorna) har jag hört inte gör någonting, folk köper de endast för att dom är snygga och dyra, verkar bra typ. Tacksam för svar :bow:

Sv: stigläder

Vanliga damstigläder ska du nog ha, 145 cm. De med svart på sidorna är från Sprenger o de flesta köpter dem för att de flexar, inte för att de är snygga :smirk:

Vanliga damstigläder ska du nog ha, 145 cm. De med svart på sidorna är från Sprenger o de flesta köpter dem för att de flexar, inte för att de är snygga :smirk:

men asså, dom flexar inte så bra. jag har testat dom, men är du säker på att jag ska ha så långa?

Ja jag kan bara svara för mig men jag tycker att det är en enorm skillnad att rida med flexade och vanliga.

Ta samma strl som på dem svarta du hade tidigare?

Ang. flexande stigbyglar så finns det massvis av kopior på marknaden, som är värdelösa! Sprengers flexande är däremot underbara, har dessutom ett par från Pfiff som är minst lika bra!

Jag gav 700 kr för mina, köpte dem på Sadelmagasinet i Sthlm. Fast jag tror att dem är dyrare egentligen, hon var inte säker på om hon skulle ta 700 eller 900 :p så jag är glad!

Ta samma strl som på dem svarta du hade tidigare?

Ang. flexande stigbyglar så finns det massvis av kopior på marknaden, som är värdelösa! Sprengers flexande är däremot underbara, har dessutom ett par från Pfiff som är minst lika bra!

men dom svarta jag hade tidigare var för långa, jag va tvungen att snurra när jag skulle hoppa :o . och jag vet inte vilken storlek det var på dom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024