V

Villeroy

Jag vet hur ett stigbett ser ut men jag har aldrig förstått vad det är som gör att det är så skarpt?

Är det den där extra böjen?

Är det någon som vet varför det heter stigbett?
Vore kul att veta...
 
Sv: Stigbett?

Jag vet hur ett stigbett ser ut men jag har aldrig förstått vad det är som gör att det är så skarpt?

Är det den där extra böjen?

Är det någon som vet varför det heter stigbett?
Vore kul att veta...

Nu är jag absolut inte säker, men jag TROR att det är böjen med "omvänd tungfrihet" som är skarp plus att det är väldigt smalt/tunt.

Jag TROR att det heter stigbett eftersom man vill kontrollera att hästen/hingsten inte stegrar/stiger.
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: Lavinia
·
Trädgård & Växter Jag har tillgång till mängder av jättefina vinterpäron., vet dock inte vad sorten heter. Men vad gör man med dem? Hur förvarar man dem...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Nebraska
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
421
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp