• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Villeroy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 100
V

Villeroy

Jag vet hur ett stigbett ser ut men jag har aldrig förstått vad det är som gör att det är så skarpt?

Är det den där extra böjen?

Är det någon som vet varför det heter stigbett?
Vore kul att veta...

Sv: Stigbett?

Jag vet hur ett stigbett ser ut men jag har aldrig förstått vad det är som gör att det är så skarpt?

Är det den där extra böjen?

Är det någon som vet varför det heter stigbett?
Vore kul att veta...

Nu är jag absolut inte säker, men jag TROR att det är böjen med "omvänd tungfrihet" som är skarp plus att det är väldigt smalt/tunt.

Jag TROR att det heter stigbett eftersom man vill kontrollera att hästen/hingsten inte stegrar/stiger.

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 689
Senast: cewe
·
Hemmet Vad har ni för utemöbler? Vilket material och hur förvarar ni dem mellan säsongerna? Tar ni hand om dem på något sätt? Jag har aldrig...
Svar
17
· Visningar
860
Senast: cassiopeja
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
449
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
393
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka