Sticka i tassen!

E

eedurui

HEJ!
Undrar om någon som vet hur det går till med vetrinären kan svara på min fråga.
Det är så att min hund fick en sticka i tassen i Torsdags, På fredagen så ringde vi vetrinären och fick tid till samma dag (vi försökte ta ut stickan själva men hon låter oss inte pilla på en, bara titta lite).
Vetrinären fick söva henne för att få ut stickan, och när dem var klara så frågade min sambo om dem hade fått ut allt villket dem sa att det hade dem.
Tyvärr kollade vi inte själva på tassen när dem kom med henne (vår hund).
När vi gick ifrån vetrinären så haltade hon lite villket dem sa att det är för att hon fortfarande var öm (låter rimligt). Men på lördag morrgon så halltade hon fortfarande rätt så mycke så jag kollade då under tassen och såg att det stack ut en sticka fortfarande/igen.
Nu undrar vi, kommer vi få betala fullt pris oss vetrinären (vi ska dit på måndag för nu är det stängt). Jag tycker vi inte borde göra det då dem inte har fått ut allt på en gång villket dem sa att dem hade. Hon kan inte ha fått in en ny då hon har haft en "hund strumpa" på sig som vi köpte hos vetrinären och tog på innan vi gick ut (inomhus går hon utan strumpan).

Vad säger ni som har erfarenhet av detta, ska man betala något igen och om så ska man betala fullt pris (ca 3000kr, dem klipte hennes klor oxå på en gång då hon var sövd)?

Sv: Sticka i tassen!

Är hunden inte försäkrad??
Isf har du ju redan betalat självrisk.
Om hunden inte är det så kanske det är dags att göra det.
Skulle inte tro att du får ngn rabatt, inget jag hört att man skulle få iaf.

Den är försäkrad.
Spelar det någon roll (ifrågan om att behöva betala igen eller inte)?

Hur fungerar det med försäkringen, skickar jag kvittot till dem nu eller hur fungerar det?
Vi hade inte med något första besöket (i fredags) så vi betalade allt själva ochb som jag förstått så skickar vi in kvittot.

Suck vad tråkigt att se min hund så här, hon gör inget än att tvätta tassen. Tyvärr så låter hon oss inte dra ut stickan.
Man ser den lite men när man tar pinseten och trycker ner trampdynan (för att få ut lite mer av stickan så man kan få tag i den) så drar hon åt sig tassen eller på annat sätt rör den så man inte kommer åt stickan.

Ja försäkringen spelar givetvis roll :)
Man har ju något som kallas (tror jag) försäkringsperiod.
Dvs. Har du betalat självrisken första besöket och måste uppsöka vet. igen under en viss tid (jag har 125 dagar) så behöver jag inte betala självrisken igen.
Betalar då enbart en viss procent av det utöver självrisken.

Men eftersom du valt att skicka in kvitto själv vet jag ej hur det fungerar riktigt, ring ditt bolag och fråga. Jag direktreglerar alltid så det där sköter djurkliniken åt mig.

Ja det är inte alls roligt när dom är skadade. Min har just nu en söndersliten trampdyna och får gå med stort paket om tassen :(

Jag skulle nog tycka att "korrigeringen" dvs det ytterligare besök ni behöver göra nu, borde vara kostnadsfritt. När hunden var sövd hade de ju gott om tid på sig att gräva runt och kolla att de fått ut allt.

Jag tycker att det lär kvitta om hunden är försäkrad eller ej. Varför ska hundens försäkring/försäkringsbolag belastas ytterligare pga att veterinären inte gjorde ett bra jobb?

HEJ!
Ska ringa försäkrings bolaget och höra med dem.
Hoppas hon blir bra iaf nu efter detta besök.

Klart man kan tycka att det bör vara kostnadsfritt, men det tror jag tyvärr inte.
En del veterinärer kanske skulle "bjudit" på det men de flesta tror jag nog inte fegar med att ta betalt.

Men TS, ring försäkringsbolag och veterinär så får du ju svar.

HEJ Igen!
Ringde försäkrings bolag och vetrinären, vi betalar 25% av priset vid detta besök + 1500 för rönktken bild och ultra ljuds koll (ultra ljudet kostade inget). Skit bra vetrinär denna gång, var en tjok och stor bit kvar villket man borde ha känt om man tryckte lite på tassen som denna vetrinär gjorde (den första drog bara ut biten och sedan var det klart).
Med tankten på att den första vetrinär inte gjorde ordetligt jobb (enl oss), iom att hon inte tryckte på tassen för att känna när hunden ändå var nedsövd så tycker jag det borde vart gratis. Vi får se vad allt landar på om några veckor då vi ska själva skicka in kvitton till vetrinären och sedan få tillbaks pengar. Dyrt var det ändå för en liten sticka.

Hoppas hon blir bra nu, saknar min "gamla" hund. Hon är helt deppig nu, hon förstår inte varför vi krånglar som vi gör med henne.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 273
Senast: Hermelin
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
L
Övr. Hund Varning att dethär är om av livning och död så läs inte ifall ni tycker att sånt är jobbigt! ❤️ Men jag undrar bara några saker om av...
2
Svar
39
· Visningar
4 078
Senast: Sol
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 007
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka