Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jahapp, då har jag mer eller mindre bestämt mej nu för att göra detta nu. Ska bara checka med barnmorskan så jag får fortsätta med p-spruta innan jag bokar tid hos läkaren. Känner mej väldigt nöjd med mitt beslut. Har tänkt på det i många år men förut har det kostat en del och varit krångligt att få om jag har förstått det rätt. Så det är väl egentligen det som hindrat och att jag har varit rädd för att vara tvungen att sluta med p-sprutan och få tillbaka mensen vilket vore ett öde värre än döden. Känns så otroligt rätt. Så jag hoppas det blir av nu
Vad jag har förstått så kommer det inte göra nån skillnad. Annars hade jag inte funderat ens.Grattis till beslutet, jag hoppas allt går bra!!
Jag och sambon är inne på samma spår... jag åt p-piller utan problem i 10 år men gjorde ett ofrivilligt uppehåll på ca 1.5 år när pillren tog slut här i Aus och jag var för lat för att försöka fixa nya här.
När jag träffade sambon ville jag börja igen men provade 3 olika sorter på 4 månader, alla fick mig att må svindåligt så sedan dess kör vi oskyddat (klarat oss ett par år nu). Men vi har mer eller mindre bestämt oss för att vi inte vill ha barn.
Vi pratar rätt ofta om det och att en av oss borde göra nåt ingrepp eftersom jag inte kan ta hormoner. Sambon är villig att göra det om jag känner mig osäker.
Vi har bara inte läst på tillräckligt om vilka alternativ som finns och eventuella risker.
Värsta scenariot är om man skulle tappa sexlusten eller bli impotent. Finns den risken vid ingrepp?
Förlåt trådkap, hoppas det är ok annars får jag skapa en egen tråd
Om jag inte minns fel så klipps äggledarna av (kanske finns flera sätt att sterilisera sig på?) och äggen åker istället ut i bukhålan där de på något sätt försvinner/löses upp inom en kort tid.Två frågor då kvinnlig vs manlig sterilisering
Om äggledarna blockeras men man fortsätter att producera ägg, hur tar sig äggen ut (jag hade inte mvg i anatomi).
Och för mannen; om sädesledarna blockeras så även om han får utlösning så finns inga spermier i utlösningen. Var tar dom vägen? Eller slutar mannen producera spermier? Vad är utlösningen om den inte är spermier?