Sterilisering

nightcrawler

Trådstartare
Jahapp, då har jag mer eller mindre bestämt mej nu för att göra detta nu. Ska bara checka med barnmorskan så jag får fortsätta med p-spruta innan jag bokar tid hos läkaren. Känner mej väldigt nöjd med mitt beslut. Har tänkt på det i många år men förut har det kostat en del och varit krångligt att få om jag har förstått det rätt. Så det är väl egentligen det som hindrat och att jag har varit rädd för att vara tvungen att sluta med p-sprutan och få tillbaka mensen vilket vore ett öde värre än döden. Känns så otroligt rätt. Så jag hoppas det blir av nu :bump:

Skönt för dig att du tagit ett beslut du är nöjd med!
Men jag förstår inte riktigt, menar du att du ska fortsätta med P spruta efter sterilisering? För mensen blir du ju inte av med oavsett

Skönt för dig att du tagit ett beslut du är nöjd med!
Men jag förstår inte riktigt, menar du att du ska fortsätta med P spruta efter sterilisering? För mensen blir du ju inte av med oavsett
Jag får ingen mens när jag går på p-spruta. Därför vill jag fortsätta med den. Läste att man kunde fortsätta så jag tänkte ta upp det med barnmorskan så dom inte börjar krångla

Jag steriliserade mig för drygt 10 år sedan med essure. Ingreppet tog några minuter och jag åkte hem en stund senare.

@vallhund varför hoppas du inte det? Att ha mens för en är inte som att ha mens för en annan. För endel handikappar mens livet och självklart ska de som behöver det få hormonbehandling för att slippa det även efter en sterilisering. Sedan kan man såklart fundera över varför man vill steriliseras om hormonella preventivmedel fungerar för en men det är en helt annan sak som också kan ha en mängd olika orsaker.

Varför ska det inte vara skattefinansierat?
Kvinnors lidande tas aldrig på allvar. Och allt som har med mens och preventivmedel och graviditet för den delen ska alltid vara så jävla naaaaaaturligt.

Själv slutade jag ha mens för ca 1 1/2 år sedan, dvs jag kom i klimakterium. Jag är 51 idag. Helt odramatiskt och utan problem, vilket jag är så tacksam för.
Tar inga hormoner och tänker inte göra det heller.

Jag betalar mer än gärna skatt för att kvinnor ska må bättre genom sterilisera sig, preventivmedel mm vad det än må vara bra för den enskilda kvinnan.
Tänker hur jag ska lösa det med skjuts å så
Fråga om du kan få sjukresa. Ska inte vara jättesvårt att få om du inte har någon anhörig som kan hämta dig.
Grattis till ett beslut du känner dig övertygad och trygg med btw.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 098
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 448
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 067
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 801
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama