Steril Hingst HjÄlp!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare anonym 2
  • Startdatum Startdatum
A

anonym 2

Jag har en hingst som används för första gången i år. Han har betäckt fem ston under två brunster och inte lyckats få någon dräcktig.Hur och var gör man en fertilitets undersökning. Jag bor mitt i småland

Sv: Steril Hingst HjÄlp!!!

Jag tycker du ska kontakta en klinik där man tappar hingstar och be att få komma och lämna ett spermaprov. Busenkelt! Och så får du reda på om det är hingsten eller stona det är fel på.
behöver inte vara hingsten. Vet en hingst som ett år hade 10 ston och ingen blev dräktig. Men han gick på fribetäckning och det emst dominanta stoet tillåt honom inte betäcka andra ston, och hon själv tog sig inte. Så ingen blev dräktig. Inte hans fel. Är det en frisk och sund hingst i övrigt? Importerad eller född här?

Sv: Steril Hingst HjÄlp!!!

Ta kontakt med station där man samlar hingstar, var i Småland bor du? sedan skickar du in prov för test av spermierna.
Sverige är märkligt man har synpunkter på allt vad det gäller hingstar förutom obligatorisk kontroll av fertilitet och spermiernas kvalite....
Det kan vara en tillfällig svacka eller en total sterilitet hos hingsten.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 980
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 383

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka