Sterelisera - åldersgräns?

Vilsa

Trådstartare
Finns det någon övre åldersgräns för att sterelisera sin katt? Jag har en katttjej som blir fem till jul, och jag orkar inte med hennes löp-perioder!!! (Får sova med öronproppar och inte ens det hjälper!!). Är det någon som vet om man kan sterelisera en femåring? :confused:

Sv: Sterelisera - åldersgräns?

Har aldrig hört talas om att det ska finnas en gräns för hur gammal katten ska vara innan den är för gammal för att kastreras. Det enda som är risken är narkosen. Men eftersom din katta bara är 5 år skulle jag inte tro att det är några problem.

Sv: Sterelisera - åldersgräns?

Det är ingen fara att kastrera en 5-åring. Enda gången det kan vara direkt olämpligt att kastrera pga. åldern är när man har en rejält gammal hona dvs. en hona på mer än 13-14 år. Då kan det vara riskabelt att söva.

Men en 5-åring är ingen fara att kastrera.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Småbarn Hjälp jag går snart och gräver ned mig.... Syskonbråk - hur hanterar man det på bra sätt? Två pojkar, 5 år och 2,5 år. 5åringen retas...
Svar
12
· Visningar
1 255
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 237
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar