Stenar i urinblåsan

S

Stisse

Jag vill dela med mig av en erfarenhet.

Vår katt hade flera stenar i urinblåsan som upptäcktes via röntgen.

Vi blev erbjudna att åka hem och prova en medicin i några veckor som smälter stenar...men jag ville först veta vilken sorts stenar det var,
jag fick min vilja igenom utan protester, så det blev gjort via ett urinprov.
Vid urinprovet hittades inga kristaller ifrån några stenar!
Det innebar att hon hade stenar som inte går att smälta, stenar med kalciumbas, så det blev operation.

Katten slapp plågas med stenar i flera veckor till med en medicin som inte fungerade på hennes stenar.

Urinprov - Ett tips bara!
 
Sv: Stenar i urinblåsan

Urinprov är jätteviktigt i många fall, skönt att det gått bra för er kisse!
 
Sv: Stenar i urinblåsan

Hupp, vilken tabbe av veterinären. Jag antar att medicinen som skulle lösa upp stenarna var surgörande och det är ju ingen höjdare när katten har kalciumoxalatstenar (som bildas i just sur urin).

Superbra att du hade koll. Det är trist att kattägare själva ska behöva ha sådan koll att de vet vad som är lämpligt att göra, men bra att du delar med dig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Det hela började med att min ena tik började slicka på den andra tikens juvet något enormt, så jag började leta igenom henne efter...
2
Svar
25
· Visningar
3 835
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
13 883
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 822
Senast: nilie
·
Äldre Jag är en kvinna på 40 år som heter Hanna. Jag är 164 cm lång och väger 75 kg. Jag har brungröna ögon och askblont hår. Jag har glasögon...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 084
Senast: Skorpion76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp